فونیکسریمکسبهتام

خودروی برقی مورد علاقه چینی‌ها کدام است؟

عصر خودرو- انقلاب خودروهای برقی در چند سال اخیر در جریان بوده است و خودروهای الکتریکی جدید به نقاط عطفی رسیده‌اند اما کشورهای سراسر جهان مانند خودروهای سنتی، مدل‌های مورد علاقه متفاوتی دارند. بنابراین ساکنان هر کشور به وسیله نقلیه الکتریکی متفاوتی علاقه دارند.

خودروی برقی مورد علاقه چینی‌ها کدام است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این بررسی بر اساس جستجوهای آنلاین برای 317 خودروی برقی در بیش از 200 کشور جمع آوری شده است. اولین خودروی تمام الکتریکی لکسوس RZ، بیش از یک پنجم کل مجموعه داده و بیشترین جستجو را در 47 کشور جهان داشت.

    تسلا مدل 3 به عنوان موتور جستجوی برتر در 35 کشور در رتبه دوم قرار گرفت و کیا EV6 در رتبه سوم قرار گرفت.

    خودروهای الکتریکی برند ویتنامی وین‌فست نیز  برترین خودروهای الکتریکی مورد علاقه 12 کشور در سراسر جهان بود. در چین نتایج به نفع تسلا مدل 3 بود اما تسلا در سال 2022 توسط خودروساز چینی بی‌وای‌دی فروش بیشتری داشت.

    تسلا مدل 3 در ایالات‌متحده، بیشترین جستجو را برای خودروی الکتریکی در سال 2022 داشته است.

    بر اساس گزارش ویژوال کپیتالیست، محبوبیت تسلا در کشورهایی مانند ایالات‌متحده، آلمان و فرانسه به آن کمک می‌کند تا با وجود اینکه لکسوس در مکان‌های بیشتری مقام اول را به دست آورد، بیشترین جستجو برای خودروی الکتریکی را از نظر حجم داشته باشد. محبوبیت زیاد مدل 3 آن را در رتبه اول قرار داد. مدل Y و مدل S این شرکت نیز در بین پنج خودروی برتر قرار داشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط