فونیکسریمکسبهتام

در ماه سپتامبر صورت گرفت

پرش هیجان انگیز فروش خودرو روسیه

عصر خودرو- آژانس تحلیلی اتواستات روسیه اعلام کرد که فروش خودرو در روسیه در ماه سپتامبر ۱۴۸.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و همچنان از رکود شدید در سال ۲۰۲۲ بازگشته است.

پرش هیجان انگیز فروش خودرو روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، صنعت خودروی روسیه به شدت به سرمایه‌گذاری، تجهیزات و قطعات خارج از کشور متکی بود و تحت تأثیر تحریم‌های غرب به دلیل حمله روسیه به اوکراین قرار گرفت، به طوری که فروش آن در سال 2022 به مقدار 59 درصد کاهش یافت و بسیاری از خودروسازان خارجی کشور را ترک کردند.

    اتواستات اعلام کرد که 110 هزار و 538 خودرو در سپتامبر فروخته شده است در حالی که در سپتامبر 2022  این رقم 44 هزار و 398 خودرو بوده است.

    این آژانس تحلیلی افزود که هفت جایگاه از 10 جایگاه برتر از نظر سهم بازار مدل پرچمدار خودروساز پیشرو روسیه آوتوواز در اختیار خودروسازان چینی مانند هاوال، چری و جیلی است که جایگزین برندهای غربی شده‌اند.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های چینی با مونتاژ خودرو در کارخانه‌هایی مانند رنو و نیسان، فروش خود را در روسیه افزایش می‌دهند.

    آوتوواز، پیش‌بینی خود را برای فروش خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک در بازار روسیه در سال 2023 از برآورد قبلی خود که 875 هزار بود، به یک میلیون در هفته گذشته افزایش داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط