فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

جریمه ۲ میلیون خودرو در تهران برای نداشتن معاینه فنی

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که طی ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون خودرو فقط به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه و اعمال قانون شد.

جریمه ۲ میلیون خودرو در تهران برای نداشتن معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت : پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال در خصوص برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا برنامه ریزی داشته و اعمال قانون و برخورد با این خودروها را که فاقد معاینه فنی هستند در دستور کار خود قرار داده است.

    وی افزود : در 6 ماهه اول امسال بیش از 2 میلیون خودرو به دلیل نداشتن و فاقد معاینه فنی بودن جریمه شده اند که البته ممکن است برخی خودروها دو یا چند بار به همین علت اعمال قانون شده باشند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : همچنین در این مدت 7526 خودروی دودزا نیز توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شده اند.

    سرهنگ موسوی پور افزود : با 79256 خودرو نیز که دارای نقص فنی بوده اند برخورد لازم و قانونی صورت پذیرفته است.

    وی اظهارداشت : آن چیزی که مهم است تغییر در روش برخورد با خودروهای دودزا است. آن چیزی که تا قبل از این اتفاق می افتاد این بود که خودروهایی که دودزا بودند برابر دستور العمل ها بایستی هر جفت پلاک آنها فک می شد و یک پلاک 5 رقمی در اختیار راننده قرار می گرفت و چند روز فرصت داشت که به تعمیرگاه های مجاز رفته و پس از رفع نقص برای دریافت پلاک به یکی از مراکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه نماید و پس از بازدید و رویت معاینه فنی اگر مشکلی نداشت پلاک های خودرو در اختیار مالک قرار می گرفت.

    سرهنگ موسوی پور اظهار داشت : البته این روش ایراداتی داشت و مهم ترین ایرادی که داشت این بود که بعضی از این خودروها که اغلب مدل پایین نیز هستند خیلی دنبال پلاک نمی آمدند و خیلی راحت وارد طرح ترافیک می شدندو از چراغ قرمز ها عبور می کردند و از مقابل دوربین های پلاک خوان رد می شدند و هیچ نگرانی در بحث تخلف نداشتند.

    وی گفت : حال باید پلیس طرح می گذاشت و این خودروها را به عنوان فاقد پلاک و تردد غیر مجاز توقیف می کرد. در صورتی که این خودرو فقط مجاز بود تا تعمیرگاه آنهم جهت رفع نقص تردد کند ولی خوب بسیار سوء استفاده می شد.

    سرهنگ موسوی پور گفت : الان اتفاقی که افتاده این است که با دسترسی که پلیس به سامانه ها دارد و این دسترسی که ایجاد شده، بدون فک پلاک و در محل معاینه فنی خودروی دودزا را بررسی و در صورت دودزا بودن کارشناسان ما معاینه فنی خودرو را باطل می کنند و وقتی معاینه فنی ابطال شد از مقابل هر دوربینی که عبور کند به عنوان فاقد معاینه فنی جریمه می شود.

    وی گفت: وقتی این اتفاق بیافتد راننده و یا مالک مجبور می شود که به تعمیرگاه مراجعه نموده و نسبت به رفع نقص خودرو اقدام کند تا جریمه نشود. این اتفاق جدیدی است که هم به نفع شهرو هم به نفع شهروندان است. هم خودرو فک پلاک نمی شود و هم پلیس می تواند اقدامات خود را انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط