فونیکسریمکسبهتام

از ۶۳۰ تاکسی ون تهران چه خبر؟

عصر خودرو- مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد سرانجام واگذاری ۶۳۰ دستگاه ون از سوی وزارت کشور به شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: وزارت کشور نحوه واگذاری مالکیت ون‌ها را مشخص نکرده و دستورالعملی در این خصوص به ما ابلاغ نشده است.

از ۶۳۰ تاکسی ون تهران چه خبر؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، امین رهبر درباره آخرین وضعیت 630 تاکسی ون که از سوی وزارت کشور تأمین مالی آن صورت گرفته بود، افزود: سال گذشته وزارت کشور 630 دستگاه ون به شهرداری تهران تخصیص داد که از این میان 30 درصد هزینه‌ها توسط شهرداری و 70 درصد هزینه آن نیز از سوی وزارت کشور تأمین می‌شد که در همان زمان شهرداری تهران سهم خود برای 30 درصد مبلغ 630 دستگاه ون را پرداخت کرد.

    وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری در مرحله اول 195 دستگاه ون تخصیص داده شد که از این میان 184 دستگاه ون پلاک شده و آماده تحویل شدند، گفت: زمان تحویل الباقی ون ها مشخص نشده تا اینکه بعد از آن نیز در آستانه اربعین حدود 46 دستگاه ون به شهرداری تهران اختصاص داده شد که هنوز پلاک نشده‌اند؛ اما در اختیار شهرداری تهران قرار داده شده است.

    مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه مجموعا 220 ون از 630 دستگاه ون اعلامی به شهرداری تهران داده شده است، گفت: تا کنون هیچ دستورالعمل یا آئین‌نامه‌ای برای واگذاری مالکیت خودروها از سوی وزارت کشور مشخص و ابلاغ نشده و تمام این ون‌ها به نام شهرداری تهران است که در پیگیری‌های انجام شده که چندین مکاتبه با رئیس سازمان شهرداری‌ها و معاونش در این زمینه داشته‌ایم و اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

    وی با بیان اینکه شهرداری 30 درصد سهم خود را بابت ورود 630 دستگاه ون به حساب واریز کرده است اما هنوز تکلیف مابقی ون‌ها مشخص نیست، ادامه داد: این در حالیست که از 220 ونی که در اختیار شهرداری تهران قرار داده شده است، 46 دستگاه هنوز پلاک نشده و 40 دستگاه ون نیز به دلیل عیوب هنوز از ایران خودرو دیزل تحویل شهرداری تهران نشده است و باید بگویم که حدود 140 دستگاه ون جدید در اختیار شهرداری تهران است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است در طرح «شاتل سرویس» از آنها استفاده شود.

    رهبر  با بیان اینکه نکته قابل توجه این است که این ون‌ها قابلیت واگذاری مالکیت به افراد حقیقی را ندارد، گفت: هنوز شرایط و دستورالعمل مشخصی برای واگذاری مالکیت این ون‌ها ابلاغ نشده است و به همین دلیل این ون‌ها به نام شهرداری تهران است.

    وی درباره وضعیت ون‌های فرسوده پایتخت نیز با تأکید بر اینکه برای ون‌های فرسوده طرحی را در نظر گرفتیم که بر اساس آن رانندگان بتوانند نسبت به نوسازی خودروشان اقدام کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت یک خودروی ون افزایش یافته و به حدود یک میلیارد و 500 تا 600 میلیون تومان رسیده است، عملا تاکسیران توانایی خرید ون را ندارد. به همین علت نیز طرحی را در نظر گرفتیم که بر اساس آن رانندگان ون‌های فرسوده می‌توانند با دریافت وام 200 میلیون تومانی با تسهیلات هشت درصد در 60 ماه که سه ماه هم تنفس وام است، نسبت به دریافت خودروی سورن اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط