فونیکسریمکسبهتام

کوشا خودرو نخستین خودرو وارداتی را در سامانه عرضه کرد

چرا باید کیا سلتوس را انتخاب کنیم؟+ کاتالوگ

عصر خودرو- شرکت کوشا خودرو به عنوان‌ نماینده واردات خودروهای کیا در بازار ایران امروز ۱۸ مهر ماه کراس اوور سلتوس را در سامانه عرضه خودروهای وارداتی ارائه کرد.

چرا باید کیا سلتوس را انتخاب کنیم؟+ کاتالوگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر خودرو»، در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی این کراس اوور خواهیم انداخت تا ببینیم چرا سلتوس می‌تواند یک گزینه مناسب برای خرید باشد.

    بزرگترین کراس اوور وارداتی کیا در محموله نخست، سلتوس بود که یک کلاس پایینتر از کیا اسپورتیج قرار می گیرد. طول سلتوس به حدود 4.3 متر می رسد و از پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 132 اسب بخار و حداکثر گشتاور 157 نیوتون متر بهره می برد که از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT به محور جلو منتقل می شود. این کراس اوور 1.2 تنی با این مشخصات فنی، شتابی حدود 11.5 ثانیه رابه ثبت می رساند و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 6 لیتر اعلام شده است.

    پیشرانه 1.6 لیتری سری GAMMA II هیوندای-کیا با حجم دقیق 1591 سی‌سی قرار است توان‌بخش کراس اوور سلتوس در بازار ایران باشد که در بین 4 نمونه وارداتی کوشاخودرو تاکنون، قوی ترین پیشرانه در بین گزینه های وارداتی نیز به حساب می آید. حداکثر توان این پیشرانه بر اساس اعلام کوشا خودرو 132 اسب بخار روی دور موتور 6000 است و حداکثر گشتاور آن نیز روی دور موتور 4850 به 157 نیوتون متر می رسد.

    این پیشرانه نیز مانند نسل دوم سری Kappa از تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ دوگانه Dual CVVT و منیفولد هوای ورودی متغیر و طرز کار آن (VIS) بهره می برد. هیوندای از این پیشرانه هم اکنون در مدل های اکسنت، کرتا، النترا، HB20، i30 و ونیو استفاده می کند. کیا نیز از این پیشرانه در هاچ بک Cee’d، سراتو، ریو و سول در کنار سلتوس از این پیشرانه با سیستم تزریق سوخت چند نقطه ای MPi استفاده کرده است. سلتوس در نسخه متوسط توسط کوشاخودرو در شوروم مرکزی به نمایش گذاشته که از رینگ های آلومینیومی 16 اینچی به همراه امکاناتی نظیر ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 8 اینچی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، کنترل فشار با دتایرها TPMS، تهویه دیجیتال، دو کیسه هوا و ... بهره می برد. از جمله خودروهای مشابه سلتوس با برند هیوندای می توان به کراس اوور کرتا اشاره کرد.

    مشتریانی که سال گذشته با سپرده کردن 500 میلیون‌ تومان اولویت خرید خودروهای وارداتی را دریافت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت saleauto.ir برای انتخاب خودرپ سلتوس اقدام کنند.

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم