فونیکسریمکسبهتام

زاکانی: تا پایان سال آینده پنج هزار جایگاه شارژ خودرو برقی در تهران نصب می‌شود

عصر خودرو- شهردار تهران با تقدیر از همراهی دولت سیزدهم با شهرداری گفت: برقی سازی حمل‌ و نقل شهری یکی دیگر از اقداماتی است که با همراهی وزارت صمت دارد به سرانجام می‌رسد بر همین مبنا تا پایان سال آینده پنج هزار پرت شارژ خودرو برقی در ۱۷۰۰ ایستگاه شهری تهران نصب می‌شود.

زاکانی: تا پایان سال آینده پنج هزار جایگاه شارژ خودرو برقی در تهران نصب می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»  به نقل از  ایرنا، روز سه‌شنبه 18 مهرماه 1402 آیین افتتاح چهار ایستگاه متروی تهران، در خطوط 6 و 7 با حضور ابراهیم رئیسی رییس‌جهور، مهدی چمران رییس شورای شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، علیرضا فخاری استاندار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

    علیرضا زاکانی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران تهران در حوزه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزود: در ابتدای دوره مدیریت شهری جدید حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا را جزو الویت‌های خود قرار دادیم در پایتخت 34 درصد رفت‌وآمدهای شهری به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند.

    وی اظهار کرد: در مواجهه با چنین فضایی شهرداری تهران دو رویکرد را در پیش گرفت، نخست با هوشمندسازی شهر و در دسترس قرارگرفتن خدمات برای شهروندان تلاش کردیم از حجم سفرهای درون شهری بکاهیم دوم تمرکز ویژه‌ای بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشتیم.

    زاکانی: تا پایان سال آینده پنج هزار جایگاه شارژ خودرو برقی در تهران نصب می‌شود

    زاکانی ادامه داد: در حوزه توسعه مترو مدیریت شهری تهران توانست در مدت 25 ماه، 24 کیلومتر بر طول مترو تهران اضافه کنیم که با افتتاح مترو پرند این رقم به 41 کیلومتر می‌رسد علاوه بر این با همراهی دولت خدمت‌گذار مشکل تامین واگن مترو در تهران نیز به زودی برطرف می‌شود.

    وی با اشاره به عقب ماندگی‌های برجای مانده از مدیریت شهری قبلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی پایتخت گفت: مطابق برنامه ششم توسعه دولت ملزم به تامین 1030 واگن مترو برای شهر تهران بود، اما دولت وقت همکاری لازم برای اجرایی شدن این الزام قانونی را نداشت تا این که امسال با دستور رئیس جمهور محترم مقدمات تامین 791 واگن از خارج از کشور فراهم شد به جز این مورد بناست 113 واگن نیز از محل پروژه تولید واگن ملی تامین کنیم که تا الان 21 مورد آن در مسیر ساخت قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط