فونیکسریمکسبهتام

همکاری تویوتا و ایدمیتسو در زمینه ی فناوری باتری EV

عصر خودرو- در روز دوازدهم اکتبر ۲۰۲۳ خودروساز بزرگ ژاپنی تویوتا موتور همکاری خود را با ایدمیتسو، یک شرکت نفتی بزرگ ژاپنی، بر روی فناوری تولید انبوه باتری‌های حالت جامد که برای خودروهای الکتریکی آینده است، اعلام کرد.

همکاری تویوتا و ایدمیتسو در زمینه ی فناوری باتری EV
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این معامله گام مهمی برای تویوتا است، چرا که در تلاش است پس از تسلا و BYD چین، به عرضه باتری‌های برقی خود سرعت بخشد.

    تویوتا، با ظرافت تولید، و ایدمیتسو، که دارای فناوری‌هایی در زمینه مواد است، هدفشان تجاری‌سازی موفقیت‌آمیز باتری‌های تمام حالت جامد در سال 2027 یا 2028 و به دنبال آن تولید انبوه هستند.

    کوجی ساتو، مدیر اجرایی تویوتا، پس از دست دادن با همتای خود در Idemitsu اعلام کرد: “با تلاش‌های مکرر شامل آزمون و خطا، ما موفق شدیم ماده‌ای را بسازیم که پایدارتر و کمتر مستعد ترک خوردن باشد. آینده تحرک در پیوند بین بخش خودرو و انرژی است."

    اعتقاد بر این است که باتری های حالت جامد برای تجاری سازی انبوه خودروهای برقی با باتری ضروری هستند. باتری‌های لیتیوم یونی که اجزای آن مایع هستند، معمولا در خودروهای الکتریکی استفاده می‌شوند، اما مستعد آتش‌سوزی هستند. باتری‌های حالت جامد پایدارتر و بالقوه قدرتمندتر هستند، اما عموماً گران‌تر هستند.

    شرکت ایدمیتسو با توجه ویژه به کیفیت و هزینه، یک مرکز آزمایشی بزرگ برای توسعه الکترولیت های جامد سولفیدی برنامه ریزی می کند که تولید انبوه را به دنبال خواهد داشت.

    این شرکت در حال برنامه ریزی برای ارائه 1.5 میلیون خودروی برقی در سال 2026 با گسترش خط تولید باتری EV است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط