فونیکسریمکسبهتام

کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا

عصر خودرو- فروش خودروهای الکتریکی فولکس واگن در اروپا طی سه ماه اول سال جاری میلادی به میزان تقریباً یک چهارم کاهش یافت چرا که مصرف کنندگان در قاره سبز به استفاده از خودروهای بنزینی بازگشتند.

کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، فروش خودروهای الکتریکی فولکس واگن در اروپا طی سه ماه اول سال جاری میلادی به میزان تقریباً یک چهارم کاهش یافت چرا که مصرف کنندگان در قاره سبز به استفاده از خودروهای بنزینی بازگشتند.

    این شرکت در آخرین به‌روزرسانی گزارش مالی خود در 10 آوریل اعلام کرد که فروش خودروهای تمام الکتریکی در اروپا 24 درصد کاهش یافته است، در حالی که فروش در چین 91 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    با این حال، به طور کلی، این شرکت اعلام کرد که صادرات خودروهای خود را 3 درصد افزایش داده و به 2.10 میلیون خودرو رسانده است که بزرگ‌ترین مقصدهای صادراتی آن چین، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بودند.

    بر اساس این گزارش، فروش خودروهای بنزینی فولکس واگن با افزایش 4 درصدی به 1.97 میلیون دستگاه رسید که کاهش 3 درصدی فروش خودروهای تمام الکتریکی را با رسیدن به 136400 دستگاه، جبران کرد.

    در بخش خودروهای برقی این شرکت، رشد قوی فروش در چین (91 درصد) به طور کامل کاهش فروش در اروپا (منفی 24%) را جبران نکرده است.

    در بیانیه فولکس واگن همچنین آمده است: با این حال، سفارشات دریافتی برای ساخت خودروهای تمام برقی در اروپای غربی از ژانویه تا مارس رشد مثبت داشته است.

    در ماه فوریه، پارلمان اروپا به تصویب قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی از سال 2035 رأی داد.

    قانون جدید که بخشی از یک کمپین بزرگ برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در اتحادیه اروپاست، تغییر کلی این اتحادیه به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی را سرعت می‌بخشد.

    با وجود این، فروش خودروهای برقی در اروپا در سه ماهه اول سال 2024 کاهش یافت چرا که این بخش همچنان دارای چالش‌هایی مانند هزینه بالا و کمبود زیرساخت شارژ است، همانطور که مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر نیز بر آن تاکید کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط