فونیکسریمکسبهتام

خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۱۷۱)

تحویل پاکات مزایده بن رو تا اول آبان تمدید شده است

عصر خودرو- هیجان واگذاری بن رو به عنوان یکی از بازوهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا لحظه به لحظه بیشتر می شود.

تحویل پاکات مزایده بن رو تا اول آبان تمدید شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر خودرو»، به دلیل استقبال اندک شرکت ها برای حضور در این معامله با تصمیم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا زمان تحویل پاکات تا اول آبان تمدید شده است.

    تا کنون حضور دو هلدینگ خودروساز قدرتمند بخش خصوصی برای رقابت در این واگذاری قطعی شده است و پیش بینی می شود حداقل دو هلدینگ دیگر به این رقابت اضافه شوند.

    مالکیت هر کدام از هلدینگ های خودروسازی بر بن رو جایگاه سومین تولید کننده صنعت خودرو ایران پس از سایپا و ایران خودرو را قطعی خواهد کرد. بنابراین کسب این ظرفیت تولیدی، رتبه های فعلی بازار در ظرفیت تولید خودرو را دستخوش تغییر خواهد کرد.

    همزمان با این معامله واگذاری احتمالی سهام مدیریتی یک شرکت خودروسازی با ظرفیت 75 هزار دستگاهی در سال نیز در حال انجام است که نهایی شدن معامله آن نیز رتبه بندی بازیگران صنعت خودرو ایران در بخش خصوصی را دچار تغییرات مجددی خواهد کرد.

    در حال حاضر پس از ایران خودرو و سایپا رتبه های سوم و چهارم بازار در اختیار مدیران خودرو و کرمان خودرو است و پس از آن گروه بهمن، گروه آرین در رتبه های پنجم و ششم بازار سال 1402 در تولید خودرو سواری هستند. 

    معامله بن رو توسط هر کدام از این بازیگران بخش خصوصی جایگاه مدیران خودرو را می تواند متزلزل کند جز اینکه مدیران خودرو به شکل حقوقی یا حقیقی وارد کارزار معامله بن رو شود.

    قیمت پایه شرکت در مزایده بن رو 4200 میلیارد تومان است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط