فونیکسریمکسبهتام

تردد موتورسیکلت هنگام بارندگی در معابر شهری تهران ممنوع است

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پیش بینی بارش باران در پایتخت گفت: حفظ تعادل و کنترل موتورسیکلت در زمان بارندگی‌ها مشکل تر و سخت تر می‌شود لذا تردد این نوع وسیله نقلیه در معابر شهری تهران هنگام بارندگی ممنوع است.

تردد موتورسیکلت هنگام بارندگی در معابر شهری تهران ممنوع است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی روز دوشنبه در خصوص توصیه‌های پلیس در شرایط بارندگی افزود: به راکبان موتورسیکلت توصیه می‌شود در زمان بارندگی‌ها به هیچ عنوان در سطح معابر بویژه بزرگراه‌ها تردد نکنند.

    به گفته وی، عموم شهروندان می‌دانند که زمین در بارندگی‌های ابتدایی در هر سال چرب و روغنی است و تعادل خودروها در این حالت بسیار کمتر می‌شود.

    وی اظهار کرد: در این شرایط لغزندگی بیشتر می‌شود و رانندگان نمی‌توانند خودروی خود را کنترل کنند و باید نکات ایمنی را هنگام رانندگی بیشتر رعایت کنند.

    سرهنگ مومنی ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی از اوضاع جوی و شروع بارندگی‌ها طی امروز و فردا در شهر تهران به رانندگان توصیه می‌شود که بازدیدهای فنی خودروی خود را انجام دهند.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: این بازدیدها باید زمستانه باشد و در ابتدای کار می‌بایست عاج لاستیک خودرو را بررسی کنند که این مورد در رانندگی و حفظ تعادل و اصطکاک خودرو با سطح راه بسیار موثر است.

    وی یادآور شد: مورد بعدی که رانندگان باید نسبت به کنترل آن اقدام کنند بررسی سالم بودن برف پاک کن وسیله نقلیه است که هنگام بارندگی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

    سرهنگ مومنی تاکید کرد: رانندگان حتما مخزن آب شیشه شور را نیز بررسی کننند چرا که در تابستان نیازی به استفاده از آن نبوده و شاید آب آن بخار شده باشد همچنین چراغ‌های وسیله نقلیه خود را کنترل و از سالم بودن آن مطمئن شوند.

    به گفته وی، از همه مهمتر اینکه رانندگان در حین ترددهای خود فاصله طولی را با خودروی جلویی حتما رعایت کرده و با فاصله طولی بیشتری در معابر شهری و برون شهری تردد کنند.

    وی گفت: در روزهای عادی و غیر بارانی فاصله طولی با خودروی جلویی باید 2 برابر طول وسیله نقلیه و بر اساس سرعت بیشتر باشد و در زمان بارندگی این فاصله حتی به سه برابر وسیله و بیشتر هم می‌رسد که البته رانندگان می‌بایست سرعت خود را نیز تنظیم و از سبقت خودداری کرده تا بهتر بتوانند وسیله نقلیه خود را هنگام وقوع حادثه کنترل کنند.

    سرهنگ مومنی افزود: صبح امروز در محدوده خیابان رجایی به جنوب بعد از ترانسفر یکدستگاه موتورسیکلت بدلیل عدم توانایی راکب آن در کنترل وسیله نقلیه واژگون شد و متاسفانه راکب در محل حادثه بر اثر شدت جراحات جان باخت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط