فونیکسریمکسبهتام

خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۱۷۳)

سایپا به خاطر شریک چینی اش فروش بن رو را باز هم تمدید کرد؟

عصر خودرو- حضور در مزایده فروش سهام بن رو سایپا مجددا دو هفته دیگر تمدید شد.

سایپا به خاطر شریک چینی اش فروش بن رو را باز هم تمدید کرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر خودرو»، بعد از منتفی شدن واگذاری بن رو در سال گذشته، در مرحله جدید واگذاری این شرکت از پایان تابستان امسال این سومین مرحله اعلام دریافت قیمت از سوی خریداران احتمالی است.

    تحلیلگران صنعت خودرو وضعیت بلاتکلیف بخش خصوصی در مواجهه با سازمان های مختلف دولتی و غیر دولتی را دلیل ابهام سرمایه گذاران در خرید بن رو می دانند. چالش هایی که بخش خصوصی در شورای رقابت، سازمان حمایت، تعزیرات، بانک مرکزی و سایر نهادها طی یکسال گذشته داشته باعث شده تصمیم گیری برای توسعه کسب و کار بخش خصوصی بسیار مختل شود.

    برخی از تحلیلگران جاده مخصوص قیمت پایه اعلام شده برای واگذاری بن رو را متناسب با شرایط کلان اقتصادی و سیاسی جامعه نمی دانند و اذعان می دارند که با قیمت پایه 4200 میلیارد تومانی شانس زیادی برای فروش این دارایی گروه خودروسازی سایپا وجود ندارد. بازیگران صحنه خودروسازی خصوصی ایران کاملا مشخص هستند و جز بازیگران مطرح داخلی فقط خارجی ها ( چینی ها) شانس به هم زدن ترکیب رتبه بندی صنعت خودرو ایران را دارند. 

    از آغاز روند واگذاری بن رو در دور جدید شرکت سایپا هیچ بیانیه رسمی خبری به افکار عمومی ارسال نکرده است وروند واگذاری یکی از بازوهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا همچنان شفاف نیست چرا این همه تمدید می شود. پیرو سوالات مکرر متخصصین صنعت خودرو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا هیچ محدودیت قانونی ای برای تمدید دریافت پاکت های جدید متقاضیان داخلی و خارجی ندارد.

    آخرین شنیده ها حاکی است علت تامل سایپا زمان دادن به متقاضی خارجی معروف بن رو است که طی هفته پیش رو در عالی ترین سطح مدیریتی وارد ایران خواهند شد که احتمالا مهمترین دلیل حضورشان در ایران دیدار و تصمیم گیری درباره سرنوشت بن رو است. ملاقات با عالی ترین سطوح صنعتی کشور نیز در برنامه این هیات عالی رتبه خودروساز چینی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط