فونیکسریمکسبهتام

فقط ۲۵ اتوبوس با پلاک موقت وارد ایران شده است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: فقط ۲۵ دستگاه اتوبوس از دو هزار دستگاه اتوبوس وعده داده شده با پلاک موقت وارد ایران شده و در حال فعالیت هستند.

فقط ۲۵ اتوبوس با پلاک موقت وارد ایران شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، داریوش باقرجوان با بیان این مطلب افزود: تعدادی از این اتوبوس‌های ثبت نامی هم در گمرک وجود دارد، اما برای ورود کامل نیازمند همکاری فقط 25 اتوبوس با پلاک موقت وارد ایران شده استارگان‌ها و سازمان‌های دیگری مثل بانک مرکزی، وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز است.

    وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل نیاز کشور با تولید داخل رفع می‌شد افزود: تلاش وزارت راه و شهرسازی این است که نیاز خود را با تولید داخل رفع کند، اما به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیازمند واردات هستیم.

    باقرجوان با توضیح اینکه از 15 هزار اتوبوس فعال در کشور 6 هزار و پانصد دستگاه توان ارائه خدمات در مسافت‌های متوسط و طولانی را دارند ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر تولید داخلی بسیار پایین است و برای جبران این عقب افتادگی علاوه بر اقدامات صورت گرفته برای واردات اتوبوس به کشور با سازندگان خودرو در زمینه تولید اتوبوس، مینی بوس، ون و اتوبوس‌های برقی در مسافت کوتاه، 13 قرارداد منعقد شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط