فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد

لزوم تلاش شهرداران مناطق برای احداث جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس

روند احداث جایگاه‌ها مطلوب نیست

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمین های کوچک که می‌توان در آنها جایگاه سوخت احداث کرد در مناطق هستند و باید شهرداران مناطق نقش موثرتری داشته باشند.

لزوم تلاش شهرداران مناطق برای احداث جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع مصوبه تیرماه 1401 شورای اسلامی شهر تهران برای احداث جایگاه های سوخت کوچک مقیاس و گزارش عملکرد شرکت  ساماندهی صنایع و مشاغل برگزار شد که در ابتدای این جلسه سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر درباره عملکرد شرکت ساماندهی در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و احداث جایگاه های کوچک مقیاس توضیحاتی ارائه داد.

    پس از استماع گزارش شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید سالانه 110 جایگاه کوچک مقیاس در تهران ساخته شود، گفت: آمار موجود حاکی از این است که  اقدامات لازم برای ساخت جایگاه‌های مورد نیاز انجام نشده؛ البته در این موضوع به دنبال مقصر نیستیم، بلکه درخصوص روش‌های کار صحبت می‌کنیم.

    وی ادامه داد:  زمین های کوچک که می‌توان در آنها جایگاه سوخت احداث کرد در مناطق هستند و باید شهرداران مناطق نقش موثرتری داشته باشند.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه باید نوع نگاه خود را تغییر دهیم، گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید با مدل مشارکتی با شهروندان کار کنیم؛ هیچ سمی مهلک تر از این نیست که بخواهیم کارها را با بروکراسی پیچیده و طولانی سازمان انجام دهیم.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای پیشبرد پروژه‌ها باید اجازه دهیم بخش خصوصی کار را پیش ببرد، گفت: بخش خصوصی با روش بهتری می‌تواند کار را پیش ببرد و چالش های ایجاد شده را حل کند مهمترین هنر ما این است که زمین‌ها را به دست بخش خصوصی بسپاریم و مجوزها را به آنها واگذار کنیم.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: متأسفانه روند احداث جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در برخی از مناطق به هیچ وجه مطلوب نیست و بر همین اساس باید جلسه ای با شهرداران مناطق 22 گانه درباره چرایی ساخته نشدن جایگاه‌ها برگزار شود، اگر مناطق در این خصوص کوتاهی کرده‌اند باید حتما پاسخگو باشند کرد.

    وی تصریح کرد: از 110 جایگاهی که باید سال گذشته ساخته می‌شد هیچ جایگاهی ساخته نشده است و از 110 جایگاه امسال نیز خبری نیست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل باید نقش تسهیلگری خود را به درستی انجام دهد تا تلاش او به عنوان کارگزار منتج به نتیجه ‌شود.

    تشکری هاشمی اظهار کرد: هدف شورای شهر تهران حل مشکلات شهروندان است صف پمپ‌های بنزین بسیار طولانی شده است و باید با ساخت جایگاه‌های متعدد در سطح محلات این مشکل برطرف شود.

    بنا براعلام دفتر این عضو شورای شهر تهران، شایان ذکر است ساخت جایگاه‌های کوچک مقیاس در خیابان دادمان منطقه 2، خیابان والفجر منطقه 6، خیابان الغدیر منطقه 18، خیایان بوعلی منطقه 15، بزرگراه آزادگان منطقه 16،خیابان راهبر منطقه 20، بوستان جلالی منطقه 11 در دستور کار است و براساس آنچه که شورای شهر تهران مصوب کرده ساخت 110 جایگاه کوچک در دستور کار است و شرکت  ساماندهی صنایع و مشاغل باید تا پایان سال این جایگاه ها را تحویل دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط