فونیکسریمکسبهتام

مروری بر نقاط قوت فنی در سدان جدید شرکت پارس‌خودرو

سهند، بازیگر جدید بازار سدان های کشور

عصر خودرو- شرکت پارس‌خودرو به‌عنوان شرکتی که تجربه همکاری با برندهای معتبری همچون رنو، نیسان و... را داشته در سه‌ماهه پایانی امسال محصول جدید را در کلاس سدان با تبعیت از استانداردهای بین‌المللی به بازار عرضه خواهد کرد. این محصول که استانداردهای کیفی روز دنیا بر روی آن پیاده‌سازی شده به‌عنوان یک محصول پیشرو در کلاس خود ایفای نقش خواهد کرد. در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی و امکانات این خودرو خواهیم انداخت.

سهند، بازیگر جدید بازار سدان های کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سهند از موتور M15GSI که بر پایه موتورM15  توسعه‌یافته است بهره می‌برد. در این موتور ارتقا یافته با تغییرات ایجادشده در سر سیلندر و سطح بالایی پیستون و با تغییرات در میل‌سوپاپ و استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، روی‌هم‌رفته بهبود عملکرد موتور نظیر افزایش نسبت تراکم، افزایش توان، افزایش گشتاور و بهبود مصرف سوخت و آلایندگی را به همراه داشته است. علاوه بر این تغییراتی در راستای بهبود عملکرد خنک کاری و دیگر اجزای این موتور از قبیل مانیفولد ها ، یاتاقان‌های ثابت و متحرک، رینگ‌های پیستون، مجراهای بلوک سیلندر و.. نیز انجام‌شده است. همچنین در پیشرانه از تکنولوژی راهنمای تعویض دنده مطابق استاندارد بین‌المللی شماره EU65 اتحادیه اروپا، برای کمک به راننده جهت انتخاب زمان بهینه تعویض دنده در شرایط مختلف استفاده‌شده است.

    خودرو سهند در بخش سیستم‌های دینامیکی از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق یکپارچه محور عقب استفاده‌شده است. در نمای بیرونی سهند چراغ‌های جلو LED و چراغ روشنایی روز مطابق استاندارد بین‌المللی شماره R67 اتحادیه اروپا، در کنار جلوپنجره شش‌ضلعی ترکیب جذابی را تشکیل داده‌اند، چراغ‌های عقب باریک و تمام  LEDکه استفاده از آن برای اولین بار در خودروهای بومی محسوب می‌شود بر روی گلگیر و صندوق‌عقب نقش بسته است.

     

    موارد دیگر در بدنه این خودرو که به زیبایی آن افزوده است خطوط ایجادشده بر روی کاپوت، درب‌های جانبی، سپرها و درب صندوق است، هرچند مدل سانروف استفاده‌شده بر روی سقف و همخوانی آینه‌های جانبی و آنتن کوسه‌ای نیز به ویژگی‌های آن می افزاید.

    خودرو سهند در نمای داخلی هم حواس‌ها را به خود جلب می کند به‌طوری‌که در طراحی و چیدمان دورنگ تزئینات داخلی، داشبورد و صندلی‌ها مشاهده می‌شود. دراین‌بین حتی طرح نو دریچه‌های خروجی تهویه مطبوع منحصربه‌فرد است.

    اما فارغ از طراحی جدید، تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین به کار گرفته در خودرو سهند؛ عملکرد مناسب این محصول میان رده اقتصادی در مراحل پایانی آزمایش و آزمون‌های استانداردی قرار دارد، ازاین‌رو نتایج عملکردی در شرایط مختلف رانندگی و جاده نشان می‌دهد این خودرو با توجه به وزن، پارامترهای مطلوبی از مصرف سوخت، حداکثر سرعت و زمان شتابگیری ارائه می‌دهد. درنتیجه به نظر می‌آید خودرو سهند به‌عنوان یک سدان جمع‌وجور ساخت داخل، در بازار پتانسیل جذب جوانان و مناسب خانواده‌ها خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط