فونیکسریمکسبهتام

اف جی بروزر ؛ تویوتا جذاب ترین آفرودر جهان را معرفی کرد+عکس

عصر خودرو- سِما(SEMA) یک رویداد مهم خودرویی است که از سال ۱۹۶۳ تا کنون در آمریکا برگزار شده و به محصولات تیونینگ و قطعات مرتبط با این حوزه اختصاص دارد. جذاب ترین بخش نمایشگاه سما به حضور خودروهای تیونینگ مربوط می شود که رکوردهای اسب بخار را جابجا می کنند.

اف جی بروزر ؛ تویوتا جذاب ترین آفرودر جهان را معرفی کرد+عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، تویوتا برای نمایشگاه سما امسال یک ترکیب برنده را آماده کرده که قطعا در این رویداد خودرویی به شدت جلب نظر خواهد کرد. لندکروزر اف جی45 مدل 1966 که در واقع سری40 لندکروزر (1960 تا 1984) محسوب می شود، دستخوش تغییرات هیجان انگیزی شده تا پروژه خاص تویوتا برای سما 2023 باشد. این محصول اف جی بروزر نامگذاری شده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید تغییرات زیادی روی اف جی ایجاد شده است. استفاده از شاسی فضاکار لوله ای، رول کیج، سیستم تعلیق افتر مارکت، لاستیک های آفرودی، حضور برند حرفه ای شاکس و Eibach تنها بخشی از تغییرات این پروژه است.

لاستیک های 42 اینچی بی اف گودریچ نه تنها ظاهر قدرتمندی به خودرو داده اند بلکه حداکثر چسبندگی به سطح را برای اف جی بروزر ایجاد می کنند.

بیدلاک 20 اینچی نیز روی این چرخ ها نصب شده که هنگام آفرود تضمین امنیت چرخ ها را برعهده دارد. بید لاک قطعه ای فلزی و حلقه ای است که با تعداد زیادی پیچ روی رینگ ثابت می شود و باعث قفل شدن رینگ به تایر می شود. در این صورت حتی با کاهش باد چرخ ها برای عبور از برخی موانع در مسیر آفرود و شتاب گیری سریع، رینگ از داخل تایر خارجی نمی شود.

یکی دیگر از ویژگی های جالب این لندکروزر به استفاده از یک اسکید پلید متحرک یا سینی جدید زیر خودرو مربوط می شود که حرکتی شبیه چرخ تانک دارد. در صورت گیر کردن در مسیر آفرود و با فشردن یک دکمه از داخل کابین می توان آن را فعال کرد و احتمالا لندکروزر را از مانع زمینی نجات داد.

لوگوی گروه پرفورمنس تویوتا یعنی TRD در قسمت های مختلف خودرو جلب نظر می کند. همچنین سوپرشارژر بزرگ روی درپوش موتور خبر از اژدهای درون این آفرودر ژاپنی می دهد.

مهندسان تویوتا برای پیشرانه لندکروزر اف جی45 نیز برنامه ویژه ای داشته اند زیرا محفظه موتور میزبان تپنده 8 سیلندر 358 اینچ مکعبی تویوتا ویژه رقابت های ناسکار است. البته جزئیات فنی این پروسه مورد اشاره قرار نگرفته است اما این پیشرانه حدود 725 اسب بخار برای یک خودرو حرفه ای ناسکار خروجی دارد و معمولا با جعبه دنده 3 سرعته اتوماتیک ویژه ریس هماهنگ می شود. سیستم اگزوز مگنافلو نیز بخش دیگری از بروزرسانی های نماینده تویوتا در سما است.

یکی از ویژگی های جالبی که برای اف جی بروزر مورد اشاره قرار گرفته به بیشینه سرعت 265 کیلومتر در دور موتور 7 هزار و سبک ترین دنده خودرو مربوط می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو