فونیکسریمکسبهتام

رشد سرمایه‌گذاری برقی تویوتا

عصر خودرو- تویوتا سرمایه‌گذاری در کارخانه خودروهای برقی کارولینای شمالی را ۸میلیارد دلار افزایش داد.

رشد سرمایه‌گذاری برقی تویوتا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تویوتا موتور سرمایه‌گذاری خود در کارخانه کارولینای شمالی برای ساخت باتری مدل‌های تمام‌الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد. این اقدام نشان می‌دهد خودروساز ژاپنی انتظار دارد تقاضای ایالات‌متحده برای این خودروها افزایش یابد. این شرکت خودروسازی ژاپنی اکنون 13.9میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این ایالت جنوبی را در نظر دارد که از قیمت 5.9میلیارد دلاری قبلی برای این پروژه که اولین بار در دسامبر 2021 اعلام شده بود، بیشتر است.

    این شرکت اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد تولید در کارخانه جدید که در حال ساخت است، علاوه بر دو خط اعلام‌‌شده قبلی، با هشت خط تولید باتری افزایش می‌یابد و مجموع هزینه‌های تویوتا برای تاسیسات را به 13.9میلیارد دلار می‌رساند. این کارخانه همچنین چهار خط باتری برای خودروهای هیبریدی خواهد داشت.نزدیک به 8میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اضافه‌شده، تنها پنج ماه پس از افزایش هزینه‌های شرکت در کارخانه به میزان 2.1میلیارد دلار صورت می‌گیرد.

    براساس گزارش رویترز، تویوتا نسبت به بسیاری از همتایان جهانی خود رویکرد محتاطانه‌تری برای خودروهای تمام‌برقی اتخاذ کرده اما زمینه را برای راهبرد قوی‌تر خودروهای الکتریکی در ایالات‌ متحده فراهم کرده است.این شرکت در حال حاضر دو مدل کاملا الکتریکی تویوتا bZ و لکسوس RZ را در ایالات‌ متحده به فروش می‌رساند که هر دو در ژاپن تولید می‌شوند. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، تویوتا اعلام کرده تا سال 2025 قصد دارد یک نسخه الکتریکی برای هر مدل تویوتا و لکسوس در سطح جهان داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط