فونیکسریمکسبهتام

افزایش کرایه تاکسی در زمان بارش ممنوع است

عصر خودرو-رئیس شورای اسلام شهر تهران با اشاره به دریافت کرایه بیشتر ازسوی برخی رانندگان تاکسی هنگام بارش‌ها تأکید کرد: رانندگان تاکسی موظفند براساس نرخ مصوب شورای شهر تهران اقدام به دریافت کرایه از مسافران کنند و همان کرایه‌ای را که شورا مصوب کرده دریافت کنند.

افزایش کرایه تاکسی در زمان بارش ممنوع است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مهدی چمران پیش از آغاز برگزاری یکصدوهشتادونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه‌های تاکسی در زمان بارش برف و باران تغییری نخواهد کرد.

    وی افزود: بر همین اساس رانندگان تاکسی موظفند بر اساس نرخ مصوب شورای شهر تهران اقدام به دریافت کرایه از مسافران کنند و همان کرایه‌ای را که شورا مصوب کرده است، دریافت کنند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران یک شهر کوچکی نیست، گفت: در برخی از مواقع در تهران شاهد بارش باران در قسمت دیگری برف و جای دیگری خشک هستیم، به همین دلیل نمی‌توان تقسیم‌بندی برای دریافت کرایه بر اساس شرایط فصلی (بارش برف و باران) داشته باشیم.

    چمران در خصوص توسعه حمل‌ونقل عمومی گفت: در این بخش نیز دولت وظایفی را به‌عهده دارد به‌طوری که در بخش اتوبوس دولت مکلف است بالغ بر 82 درصد از اعتبارات را در این بخش پرداخت کند البته این رقم را به 80 درصد رسانده‌اند و مابقی اعتبارات نیز از سوی شهرداری تهران تأمین می‌شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که "آیا قرار است متمم یا اصلاحیه بودجه به شورا ارسال شود؟" گفت: برای ارسال متمم بودجه زمان زیادی مانده است و به‌نظر می‌رسد اگر بخواهند این کار را بکنند باید منتظر ماه‌های پایانی سال باشیم اما در ارتباط با اصلاحیه بودجه بحث فرق می‌کند و اگر بخواهند می‌توانند آن را به شورا بیاورند البته تاکنون صحبتی نشده است.

    رئیس شورا همچنین در ارتباط با گم شدن پرونده باغ 3هزارمتری در منطقه یک تصریح کرد: در این خصوص نیز قبلاً گفته شد که رسیدگی خواهیم کرد و جلساتی را با معاون شهرسازی خواهیم داشت و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

    چمران همچنین در واکنش به حذف آرشیو داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز گفت: با رفع موانع تلاش خواهیم کرد این داده‌ها را در دسترس عموم قرار بدهیم.

    وی در ارتباط با دستور جلسه امروز شورا گفت: امروز در ابتدا آقای تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گزارشی را به‌عنوان نماینده شورا از سفر چین به اعضا ارائه خواهد کرد و در ادامه نیز آقای امانی؛ دیگر عضو شورای شهر تهران گزارشی از بازدید خود از یکی از محلات تهران ارائه خواهد کرد و در ادامه نیز به سایر دستور جلسات شورا پرداخته خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط