فونیکسریمکسبهتام

افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به ۵۰۰۰ دستگاه تا پایان سال آینده

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به ۵۰۰۰ دستگاه تا پایان سال آینده خبر داد.

افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به ۵۰۰۰ دستگاه تا پایان سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، مهدی علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اتوبوس‌هایی که در شهر تهران در قالب شاغل جاری خدمت‌رسانی می‌کنند بین 2050 تا 2100 دستگاه است، گفت: مجموع اتوبوس‌های فعال شهر تهران حدود 2900 دستگاه است که با خرید اتوبوس‌های جدید این ناوگان تقویت خواهد شد.

    وی با تأکید بر اینکه برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم، گفت: با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری و به منظور حمایت از تولید‌کنندگان داخلی، قرارداد خرید حدود 3040 دستگاه اتوبوس به ارزش  28 هزار میلیارد تومان به صورت نقد و غیر نقد منعقد شده است.

    علیزاده با اشاره به ورود اتوبوس‌های برقی به شهر تهران افزود: خوشبختانه با سفر زاکانی شهردار تهران به کشور چین، تفاهم‌نامه خرید 2هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده که هزار دستگاه آن برقی و مابقی گازسوز است و‌ امیدواریم در سال آینده مجموع اتوبوس‌ها به 5هزار دستگاه خواهد رسید که با اضافه شدن این تعداد ناوگان پس از سال‌ها وقفه اتفاق خوب و بی‌سابقه‌ای برای توسعه اتوبوسرانی را شاهد خواهیم بود.

    وی در خصوص اقدامات شرکت واحد برای فصول سرما و بارندگی گفت: طبق سنوات گذشته تمامی سامانه‌های اتوبوسرانی اقدامات لازم برای تعمیر و بهسازی سیستم گرمایش اتوبوس‌ها را انجام داده‌اند.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه همه اتوبوس‌های شاغل در خطوط دارای معاینه فنی هستند، گفت: با توافقی که با ستاد معاینه فنی صورت گرفته مراجعه اتوبوس‌های بخش ملکی و خصوصی به مراکز معاینه فنی به میزان دوبرابر افزایش یافته است و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در شرکت واحد است.

    وی در تشریح خدمات سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد گفت: این سامانه با به‌کارگیری بیش از 90 دستگاه ون و اتوبوس و بالغ بر 4500 مشترک در گستره شهر تهران در حال خدمات‌رسانی است و به صورت روزانه به حدود 400 مشترک خدمات حمل و نقلی ارائه می‌کند.

        بیشتر بخوانید

            "حمایت از تولید داخلی" اولویت نخست توسعه ناوگان اتوبوسرانی تهران

    علیزاده در خصوص ابلاغ منشور حقوق مسافران در اتوبوسرانی بیان کرد: این اقدام برای نخستین بار در شرکت واحد و در 16 بند تبیین و در همه اتوبوس‌ها نصب شده است و وظایف مجموعه اتوبوسرانی را در قبال شهروندان گرامی مشخص می‌کند.

    وی با اشاره به نقش شهروندان در نظارت و پایش عملکرد شرکت واحد، خاطرنشان کرد:  سامانه همیار اتوبوس نیز با کد دستوری #22*137* فعال شده است که شهروندان می‌توانند نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد اتوبوسرانی اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط