فونیکسریمکسبهتام

معین خودرو به‌زودی نخستین تویوتا وارداتی را تحویل می دهد

کمتر از یک ماه تا تحویل نخستین سری تویوتا کرولا وارداتی

عصر خودرو- محموله تویوتا کرولاهای وارداتی به معین خودرو رسیده و با توجه به مشخص شدن برگزیدگان این خودرو در سامانه عرضه خودروهای وارداتی، قرار است براساس نوبت و به زودی نخستین سری این خودرو تحویل مشتریان شود.

کمتر از یک ماه تا تحویل نخستین سری تویوتا کرولا وارداتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تویوتا کرولا وارداتی معین خودرو با قیمت نهایی 2.015.800.000 تومان توسط نخستین سری مشتریان تکمیل وجه شده و پس از انجام شماره گذاری آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود. موعد تحویل این خودروها پیشتر یک ماه اعلام شده بود که معین خودرو سعی در کاهش حداکثری این زمان و تحویل سریع خودروها دارد.

نسل دوازده تویوتا کرولا با کد اتاق E210 همانند نسل های قبل در کلاس C در سال 2018 میلادی برای اولین بار معرفی شد. این نخستین نسل از تویوتا کرولا است که بر پایه پلتفرم جهانی تویوتا یا GA-C بنا شده که پلتفرمی مشترک بین این خودرو و تویوتا CH-R و نسل چهارم تویوتا پریوس به حساب می آید. تویوتا در این نسل نسبت به نسخه های قبل نشست کرده است به گونه ای که طول شیشه جلو 4 شانتیمتر افزایش پیدا کرده و به همین نسبت داشبورد نیز پایینتر آمده و ارتفاع صندلی ها نیز حدود 2.5 سانتیمتر کاهش یافته تا فضای سر برای سرنشینان این خودرو برخلاف نسل های قبل بهبود پیدا کند. این نسل از تویوتا کرولا در نسخه های هاچ بک، استیشن و سدان با تنوع قوای محرکه بنزینی، دوگانه سوز و هایبریدی به بازار های جهانی عرضه شده است.

این خودرو قابلیت عرضه با پیشرانه های 1.2 لیتری تا 2 لیتری در بازارهای مختلف جهانی را دارد اما بهینه ترین نسخه آن مجهز به پیشرانه 1.2 لیتری سری 8NR تویوتا است که در تویوتا آئوریس و CH-R نیز مورد استفاده قرار گرفته است و حداکثر توان این پیشرانه 1197 سی سی توربو به 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 185 نیوتون متر می رسد. سیستم انتقال قدرت در نمونه وارداتی معین خودرو ایرانیان از نوع CVT با قابلیت تعویض مصنوعی 10 سرعته است که در مجموع می تواند شتاب صفر تا صد این سدان حدودا 1.3 تُنی را به حدود 10 ثانیه برساند و البته مصرف سوخت ترکیبی 5.88 لیتر در 100 کیلومتر را رقم بزند که در ترکیب با ظرفیت مخزن سوخت 50 لیتری، امکان پیمایش متوسط 850 کیلومتری را فراهم می کند.

نسخه وارداتی تویوتا کرولا معین خودرو نه فول ترین مدل است و نه مانند دیگر خودروهای وارداتی از امکانات پایه صرفا بهره می برد بلکه این نسخه به نوعی ترکیبی از دو گزینه فول آپشن و کم آپشن است چرا که دو آپشن ساده و مورد پسند ایرانیان نظیر سیستم تعویه اتوماتیک و تنظیم برقی صندلی یا گرم کن و... را ندارد اما در عوض مجموعه کامل کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای و حتی کیسه هوای زانویی دارد و رادار آن امکان استفاده از سیستم حرکت خودکار خودرو بین خطوط و همچنین کروز کنترل فعال را محیا می کند. یک نمایشگر 8 اینچی در میانه داشبورد به صورت پاپآپ قرار دارد و یک نمایشگر 4.2 اینچی در سمت راست نمایشگر های پشت فرمان آپشن های مختلف فنی خودرو را به نمایش درمی آورد که از آن جمله علاوه بر موارد مطرح شده می توان به سیستم کنترل فشار باد تایرها اشاره کرد. از دیگر امکانات قابل توجه این خودرو میتوان به تهویه دیجیتال دستی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، حالت اسپرت گیربکس، کنترل الکترونیکی پایداری و استارت بدون کلید نیز اشاره کرد.

کرولا وارداتی گشتاوری مشابه آخرین نسخه وارداتی با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی تولید می کند اما قدرت آن روی کاغذ 27 اسب بخار کمتر است و گیربکس آن نیز به جای نسخه 4 سرعته اتوماتیک از نوع CVT است که در نتیجه مصرف ترکیبی این خودرو را 2 لیتر از مدل قبلی وارداتی کمتر کرده است. همچنین بهره گیری از رادار های کمک راننده سطح 2 و همچنین تعداد کامل مجموعه کیسه های هوا ، آن را در این بخش از نسخه قبلی برتر میکند و اصلاحات پلتفرم و طراحی این خودرو موجب افزایش فضا برای سرنشینان شده است. سیستم تعلیق این مدل در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب مولتی لینک است و به طور کلی، با توجه به 4 سیلندر بودن پیشرانه نگرانی از بابت حجم آن وجود ندارد چرا که عمده خودروهای جدید ژاپنی در کلاس شهری از پیشرانه مشابه نیرو می گیرند و این تغییر طبیعت خودروهای کلاس C در کل خودروسازان جهان است که البته مطالبه گری مشتریان بازار ایران برای پیشرانه‌های قوی تر را نیز نمی توان نادیده گرفت که در همین راستا احتمالا به زودی نسخه مجهز به پیشرانه 1.5لیتری سه سیلندر این خودرو با حداکثر توان 121 اسب بخار نیز به سبد وارداتی های معین خودرو اضافه خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط