فونیکسریمکسبهتام

نخستین کامیونت برقی بازار در نمایشگاه تحویل صنعت رونمایی می‌شود

شایان دیزل، پیشگام در حوزه خودروهای کار برقی

عصر خودرو- بافاصله خیلی کوتاهی بعد از شروع برقی سازی خودروهای سواری، تجاری سازها هم به فکر تولید خودرو برقی افتادند.

شایان دیزل، پیشگام در حوزه خودروهای کار برقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»؛  با توجه به این‌که خودروهای تجاری معمولاً به‌طور میانگین مصرف سوخت و به‌تبع آن آلایندگی بیشتری دارند، برقی سازی خودروهای تجاری می‌توانست کمک به سزایی به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و به دنبال آن کاهش میزان آلاینده‌های تولیدشده در محیط بکند. خودروسازان به نامی در جهانم به سراغ ساخت خودرو تمام برقی تجاری رفتند و اکنون این ترند به ایران هم رسیده است. شرکت شایان دیزل که با محصول دافران H7 در بازار شناخته می‌شود قرار است نخستین خودرو تجاری الکتریکی را در ایران تولید کند. این کامیونت برقی پیش‌تر در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شد و روز سه‌شنبه 26 آبان ماه در سالن 11-10 نمایشگاه بین الملی تهران نیز قرار است در دومین دوره نمایشگاه تحول صنعت به نمایش دربیاید و رونمایی شود.

    محصولی که شایان دیزل برای بازار ایران در نظر گرفته یک کامیونت از برند چنگ‌لانگ از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ است و یک خودرو تمام الکتریکی به‌حساب می‌آید. این کامیونت از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که توان تولید 155 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت و توان موتور به کمک یک پک باتری 100 کیلووات ساعتی ساخت شرکت CATL کار می‌کند که در بازه زمانی یک ساعت و نیم می‌تواند از 20 تا 80 درصد شارژ شود. شایان دیزل قرار است این باتری را با گارانتی 5 ساله به مشتریان عرضه کند.
    اگر مصرف باتری را طوری تنظیم کنید که تنها 80 اسب بخار قدرت تولید کند، این کامیونت می‌تواند 250 کیلومتر را با یک‌بار شارژ کامل بپیماید. این کامیونت 6 تنی که وزن خالص آن 3 تن است در حالت فول پاور توان شیب روی 25 درصد را دارد.

    ازجمله مهم‌ترین امکانات رفاهی نصب‌شده بر روی این خودرو می‌توان به دی لایت، پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی، کلاستر آنالوگ، و ... اشاره کرد. با این اوصاف که باید بدانیم که از خودروهای تجاری نباید انتظار لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی را داشت در عوض باید از آن به‌عنوان یک خودرو قدرتمند برای کار یا کرد که توان حمل باری دقیقاً هم‌وزن خودش را دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط