فونیکسریمکسبهتام

کاهش قیمت تایر در کشور

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از کاهش قیمت تایر در کشور خبر داد و از برنامه‌ریزی برای تبدیل ایران به یک صادرکننده تایر خبرداد.

کاهش قیمت تایر در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جمال میرزایی در در جلسه مشترک با رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت و شماری از تولیدکنندگان لاستیک که در محل پلیس امنیت اقتصادی فراجا برگزار شد، گفت: با پیگیری‌های انجمن صنعت تایر و همچنین همکاری دیگر بخش‌ها بنا شد تا 700 هزار لاستیک با قیمت مصوب در بازار عرضه شود که با توجه به اینکه عمده کمبود مربوط به تایرهای سایز 13 یا اصطلاحا پرایدی بود، تقریبا حدود 50 درصد از این تایرها مربوط به این سایز است. در نتیجه سایت‌ها و اقدامات انجام شده نیز شاهد کاهش نرمی در قیمت‌ها هستیم و قیمت‌های بازار آزاد نیز کاهش پیدا کرده است.

    وی با بیان اینکه خرید تایر از بازار آزاد منطقی نیست، گفت: باید تمام فروشندگان قیمت‌گذاری‌ها را داشته باشند و براساس آن اقدام به فروش کنند. خوشبختانه اکثریت فروشندگان نیز با این موضوع همراه هستند و معدود مواردی منجر به سوداگری و گرانفروشی شده است.

    میرزایی با بیان اینکه ظرفیت تامین تایر کشور و حتی صادرات آن را داریم، گفـت: در بازار تقاضای کاذب وجود دارد که همین موضوع نیز در افزایش قیمت موثر بود. در همین راستا نیز انجمن تصمیم به افزایش ظرفیت تولیدگرفت و در مجموع 20 هزار تن در مواد تولیدی افزایش دادیم. طبق پیش‌بینی‌ها تا دو سال آینده 200 هزار تن بر ظرفیت تولید کارخانه‌های لاستیک در کشور اضافه خواهد شد. در این مدت برابر برنامه‌ریزی انجام شده از وارات کلیه سایزهای مصرفی تایر بی‌نیاز شده و حتی امکان صادرات نیز برای ما فراهم خواهد شد و می‌توانیم محصولاتمان را در کشورهای منطقه توزیع کنیم.

    رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از مردم خواست که از خرید تایر اضافه بر نیاز پرهیز کنند و گفت: اگر این 700 هزار تایر وارد بازار شود، قیمت تایر قطعا باز هم افزایش پیدا خواهد کرد و از این رو خریدارانی که این روزها اقدام به خرید کرده باشند، قطعا ضرر می‌کنند. ضمن اینکه نگهداری از تایر هم هزینه زیادی دارد.

    وی درباره اینکه میزان کاهش قیمت تایر در کشور چقدر بوده است، گفت: در مجموع می‌توان گفت که در روزهای اخیر قیمت تایر در کشورمان حدود 10 درصد کاهش داشته است. همچنین توانستیم مشکلات موجود درمورد سایزهای 15 و 16 تایر را حل کنیم و مشکلات باقی سایزهای تایر نیز حل خواهد شد. کمی مشکل در مورد تایرهای 13 وجود دارد که حل می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط