فونیکسریمکسبهتام

نظر پلیس درباره اجرای تراموا در تهران

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نظر این پلیس درباره اجرای تراموا در تهران را اعلام کرد.

نظر پلیس درباره اجرای تراموا در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پیشینه تراموا در تهران گرچه به حدود 150 سال پیش باز می‌گردد، اما سال‌هاست که دیگر خبری از آن در این شهر نبود، تا اینکه با آغاز دوران مدیریت شهری زاکانی در تهران بار دیگر نامش بر سرزبان‌ها افتاد و به عنوان پیشنهادی جدی برای یک وسیله حمل و نقل عمومی در پایتخت مطرح شد. طرحی که به گفته اعضای شورای شهر تهران قبل از اجرا باید به تایید و تصویب آنان برسد. با این وجود ایده اجرای تراموا همچنان مورد توجه قرار دارد و هرازچندگاهی مسئولان شهری نیز درباره آخرین وضعیت اجرای آن یا مسیرهای پیشنهادی‌اش اظهارنظر می‌کنند.

    در این میان پلیس راهنمایی و رانندگی نیز یکی از دستگاه‌هایی است که باید در این خصوص اظهارنظر کند، چرا که این پلیس متولی اصلی مدیریت ترافیک در پایتخت بوده و همواره به دنبال راهکارهایی است که موجب کاهش حجم ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی شود. سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تشریح نظراتش درباره تراموا پرداخته است.

    موسوی پور درباره نظر پلیس برای اجرای تراموا در تهران گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که تعداد خودروها در سطح شهر افزایش یافته و متاسفانه در طول شبانه‌روز و به خصوص ساعات پیک ترافیک عمده خودروها تک سرنشین هستند. در این شرایط یکی از راهکارهای کاهش ترافیک گسترش حمل و نقل عمومی است. موضوعی که پلیس همواره از آن حمایت خواهد کرد.
    تراموا قطعا از بی‌آرتی موجود بهتر است

    وی درباره ایده تراموا و اینکه آیا این وسیله در کاهش ترافیک تهران موثر خواهد بود، یا خیر، اظهارکرد:  ایده تراموا در تهران مطرح شده است. واقعیت این است طرحی که پیشنهاد شده قطعا از بی‌آرتی موجود در شهر بهتر است و به حمل و نقل عمومی انبوه‌بر ما بیشتر کمک می‌کند. همچنین عبور و مرور منظم‌تر تراموا سبب می‌شود تا مسافران بهتر بتوانند زمان سفر خود ررا مدیریت کنند.

    موسوی‌پور درباره مسیر تراموا در تهران نیز اظهارکرد: این خط از شرق تهران شروع شده و تا غرب تهران می‌رود و در آنجا به ورد آورد و متروی کرج می‌رسد که این اتفاق خوبی است. البته خطوط تراموا می‌تواند قابل گسترش باشد. به عنوان مثال در کمربندی آزادگان که مسافران را به سمت کرج و اسلامشهر و ساوه و فرودگاه و ... تقسیم می‌کند، باید یک مسیر دیگر تراموا هم داشته باشیم.

    نیاز تهران به چند خط تراموا

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه لازم است چندین خطوط تراموا در تهران داشته باشیم، گفت: تراموا در کاهش ترافیک موثر است و هم ما دنبال حمل و نقل عمومی هستیم.

    وی  درباره اینکه آیا پلیس اطلاعی از زمان اجرایی شدن تراموا در تهران دارد، یا خیر، گفت: این موضوع بستگی به توان اجرایی دارد و ما امیدوارم که زودتر اجرایی شود.

    موسوی‌پور درباره نظر برخی از مخالفان تراموا مبنی بر اینکه آن را برای تهران موثر نمی‌دانند، گفت: تراموا قطعا کمک خواهد کرد. حداقل این است که تراموا آلودگی کمتری در مقایسه با اتوبوس‌های گازوئیلی دارد و اگر هیچ فایده‌ای هم نداشته باشد که از نظر ما دارد، حداقلش این است که تراموا برقی است و آلودگی کمتری دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط