فونیکسریمکسبهتام

علی آقا محمدی عضو تشخیص مصلحت نظام:

پراید را که از صحنه می بریم مردم را موتور سوار می کنیم

عصر خودرو- عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: پراید را که از صحنه می بریم مردم را موتور سوار می کنیم و این خطای بزرگی است

پراید را که از صحنه می بریم مردم را موتور سوار می کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  پرسون، علی آقا محمدی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو مشهد اظهار کرد:قدرت خرید، اساس تعیین کننده در صنعت خودرو است.

    مدیر گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به انجام مطالعات بازار صنعت خودرو توسط دستگاه های مسئول تاکید کرد: در صنعت خودرو باید متناسب با قدرت خرید مردم حرکت کنیم و نمی توانیم حرف های بزرگی بزنیم که اکنون امکان انجام آن نباشد.

    وی افزود: شاید یک تعدادی بتوانند خودرو خاصی را داشته باشند و آنها تعدادی زیادی نیست اما باید در نظر گرفت مردم یک قدرت خرید دارند که آن قدرت خرید حد و حدود دارد و ما برای آن باید کیفیت را ببینیم.

    آقا محمدی با بیان اینکه امروز باید در سطح پنج و هفت هزار دلار بهترین خودرو را در اختیار مردم قرار دهیم عنوان کرد:اشکالی که وجود دارد این است که قدرت خرید مد نظر قرار نمی گیرد‌.

    عضو تشخیص مصلحت نظام بیان داشت:می توانیم سقف قیمت بگذاریم و دو ویژگی بگذاریم که مدل و طراحی آن به گونه ای باشد که مردم بپسندند و از سویی دیگر در مصرف انرژی نیز عملکرد مناسبی‌داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: در یک محصول این مطالعات صورت گرفت و قرار بود خودرویی تولید شود که متاسفانه به تعویق افتاد؛ به نظرم اگر این محصول تولید شود می تواند محصولی باشد که همه بتوانند آن را خریداری کنند.

    مدیر گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اینگونه طرح ها باید در کشور به روزرسانی شود، عنوان کرد: پراید را که از صحنه می بریم مردم را موتور سوار می کنیم و این خطای بزرگی است.

    آقا محمدی خاطرنشان کرد: این اتفاق در عراق صورت گرفت و امروز همه سه چرخه سوار می شوند از سوی دیگر در ایران میبینیم که موتور سواری به همراه دو یا سه بچه با خطرات بسیار در سطح شهر تردد می کنند.

    عضو تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از حذف برخی خودروها گفت: وقتی محصولی حذف می شود کسی سوال نمی پرسد که به جای این قرار است چه محصولی در اختیار مردم قرار بگیرد و آیا مردم توان خرید محصول جدی را دارند.

    وی تصریح کرد: می توان به جای آن محصول یک محصول با کیفیت و طراحی بهتر با حمایت دولت و وام دهی به خودرو ساز در اختیار مردم قرار داد.

    آقا محمدی بیان داشت: در مورد خودرو سازی نیاز به یک اجماع ملی داریم و حرف های متفرقه را نباید بزنیم؛ برخی از واردات سخن می گویند و برخی در مورد تولید داخل حرف میزنند.

    عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: کشور هم به واردات نیاز دارد و هم حمایت از تولید داخل اما باید مشخص شود واردات در چه زمانی باید رخ دهد و حمایت از تولید داخل به شکل صورت پذیرد.

    وی با بیان اینکه قیمت همواره به عنوان مولفه اصلی خودرو مطرح است، گفت: قیمت باید به گونه ای باشد که خودرو ساز بتواند به تولید ادامه دهد.

    آقا محمدی عنوان کرد: خودرو سازی که ضرر می کند طبیعتاً از کیفیت محصول کم می کند و بعد هم به دلیل نداشتن امکانات ملی از دور خارج می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط