فونیکسریمکسبهتام

اعلام زمان ورود ناوگان برقی به تهران

«ارز» حمل و نقل عمومی برقی پایتخت تأمین شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۲۰۰۰ اتوبوس، ۱۰ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی تا شش ماه آینده به تهران خبر داد و گفت: نیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی برقی تا ۳ ماه دیگر به تهران وارد می‌شوند.

«ارز» حمل و نقل عمومی برقی پایتخت تأمین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محسن هرمزی با اعلام موافقت بانک مرکزی در مورد تامین ارز وسایل حمل و نقل عمومی برقی گفت: در سفر شهردار تهران و هیات همراه به چین، قرارداد تأمین منابع مالی به ارزش یک میلیارد و 40 میلیون یورو برای 2000 دستگاه اتوبوس، 10 هزار دستگاه تاکسی، 10 هزار دستگاه ون، 100 هزار موتورسیکلت برقی منعقد کردیم که هفته گذشته با دولت و بانک مرکزی جلسه ای برگزار و این موضوع نهایی شد. همچنین دستور تخصیص ارز صادر و روز گذشته نیز بانک مرکزی اعلام کرد که این ارز تأمین خواهد شد.

    انتخاب مدل اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت برقی در هفته جاری

    وی با اشاره به سفر اخیر هیات چینی به تهران، اظهار کرد: مدل اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت برقی را این هفته انتخاب و نهایی خواهیم کرد و از آنجایی که قرارداد تأمین مالی منعقد شده بود؛ این بار قرارداد تأمین کالا منعقد خواهد شد و امیدوارم حجم زیادی وارد شود.

    هرمزی با بیان اینکه تا سه ماه آینده 50 درصد حجم قرار داد وارد و تا شش ماه آینده نیز کل حجم قرارداد وارد تهران می شود، افزود: مدل تأمین منابع مالی به شیوه یوزانس یکساله تا سه ساله است که مشخصاً برای موتور یکساله تعیین شده؛ برای تاکسی و  ون نیز 18 ماهه و برای اتوبوس برقی 3 ساله است که ارز آن هم با کمک بانک مرکزی تأمین شده و ثبت سفارش آن نیز در هفته جاری بعد از نهایی شدن قرار داد، توسط شرکت‌های خود و بانک شهر انجام خواهد شد.

    وی تأکید کرد: تا شش ماه آینده 2 هزار دستگاه اتوبوس، 10 هزار دستگاه تاکسی برقی، 10 هزار دستگاه ون برقی، 100 هزار موتورسیکلت برقی خواهیم داشت و تا سه ماه آینده نیز نیمی از این اعداد اعلامی وارد تهران خواهند شد.

    به گزارش ایسنا، روز گذشته رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که بسته درخواستی یک میلیارد و 40 میلیون یورویی شهرداری تهران را پذیرفته اند و ارز مورد نیاز را برای خرید تاکسی، اتوبوس، ون و موتورسیکلت برقی تأمین خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو