فونیکسریمکسبهتام

در نشست با وزیر صمت مطرح شد:

تحول در صنعت خودرو با اتصال آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته و وزارت صمت

عصر خودرو- رئیس دانشگاه تهران در دیدار با وزیر صمت گفت: با وجود محدودیت منابع مالی دانشگاه، اما برای حمایت از توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دارای آمادگی کامل هستیم.

تحول در صنعت خودرو با اتصال آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته و وزارت صمت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، «سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در نشست مشترک با «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که روز دوشنبه 6 آذر ماه در محل آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امیدواریم با تحرک ویژه‌ای که دکتر علی‌آبادی در وزارت صمت ایجاد کرده‌اند، ظرفیت‌های کشور بویژه در عرصه صنعت به گونه‌ای بسیج شود که ارتباط دانشگاه و صنعت تسهیل و تسریع شود و هم‌افزایی خوبی در ارتباط صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم.

    وی افزود: در فضاهای علمی و تحقیقاتی، برخی فعالیت‌های تحقیقاتی بیشتر به مثابه «تحقیق برای تحقیق» است و پروژه آنها ممکن است صرفاً برای محقق‌پروری مفید باشد؛ ولی روند فعالیت‌ها در آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه مدیریت این آزمایشگاه محقق‌پرور بوده‌، کارشان آنقدر جذاب و در راستای حل مسئله بوده است که نظر وزیر محترم صمت و مدیران ارشد صنعت خودرو را به سوی خود جلب کرده است تا با استفاده از خروجی فعالیت‌های تحقیقاتی این آزمایشگاه بتوان تحولی در صنعت خودرو ایجاد نمود.

    رئیس دانشگاه تهران در پی درخواست محققان و متولیان آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران درباره گسترش فضای فیزیکی این آزمایشگاه، بیان کرد: سابقه طرح‌های توسعه‌ای آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران نشان می‌دهد که در گذشته حتی مکان‌یابی صورت گرفته بود و در آن مکان، گودبرداری هم صورت گرفته بود، ولی توسعه فیزیکی این آزمایشگاه بعد از مدتی متوقف شد که امیدواریم با تصمیمات و قراردادهایی که خروجی جلسه مشترک دانشگاه تهران و وزارت صمت خواهد بود، بزودی شاهد توسعه مکان فیزیکی و فعالیت‌های تحقیقاتی در این مرکز موفق دانشگاهی باشیم.

    وی افزود: اگر یک مقدار وسیع‌تر به موضوع طرح توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران نگاه کنیم، آمادگی داریم در شهر تهران یا در همجوار تهران در شهر قدس، در زمینی که در همسایگی سایپا قرار دارد، توسعه فیزیکی این آزمایشگاه را با حمایت وزارت صمت عملیاتی کنیم و علاوه بر توسعه فیزیکی، به تقویت ساختار آن، ارتقای هیأت امنای آزمایشگاه و توسعه فنی آزمایشگاه نیز بپردازیم.

    مقیمی تاکید کرد: با وجود محدودیت منابع مالی دانشگاه، اما برای حمایت از توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دارای آمادگی کامل هستیم؛ چون اعتقاد داریم که صرف منابع مالی برای اهداف تحقیقاتی و زیربنایی، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای کشور است.

    وی همچنین به سیاست دانشگاه تهران در زمینه تبدیل به احسن فضاهای فیزیکی تحت مالکیت دانشگاه تهران و در اختیار گرفتن فضاهای فیزیکی بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی در راستای مأموریت‌های علم و فناوری اشاره کرد و توضیح داد: دانشگاه تهران در حال راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری در فضاهای فیزیکی است که از سوی خیرین یا دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، منطقه آزاد اروند و غیره در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد. این پردیس‌های علم و فناوری در واقع حلقه واسط اتصال صنعت و دانشگاه هستند و مأموریت‌های مهارت‌آموزی دانشجویان و همچنین استقرار هسته‌های فناور نیز در آنها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

    رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش به طرح یک پیشنهاد جهت در نظر گرفتن ساز و کار جدید برای مدیریت مراکز آموزشی وزارت صمت پرداخت و گفت: در راستای یکپارچه‌سازی مدیریت دانشگاه‌های تحت پوشش دستگاه‌های اجرایی با مدیریت کلان آموزش عالی، دانشگاه تهران آمادگی دارد تا از این طریق، حوزه‌های مختلف دانشگاه تهران اعم از حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی و رفتاری را نیز به مأموریت‌های وزارت صمت متصل کند.

    «سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران پس از نشست مشترک با «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که در محل دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار شد، از آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته و مرکز نوآوری سامانه های خودرو بازدید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو