فونیکسریمکسبهتام

راهکار رفع ۷۰درصد آلایندگی هوا استفاده از CNG‌ است

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی CNG کشور استفاده از خودرو‌های دو گانه‌سوز را راهکاری مهم برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: حدود ۹۰‌درصد ترکیبات گاز طبیعی را متان تشکیل می‌دهد و استفاده از CNG راهکار رفع آلودگی هواست.

راهکار رفع ۷۰درصد آلایندگی هوا استفاده از CNG‌ است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محسن جوهری رئیس انجمن  صنفی CNG کشور اظهار داشت: اوایل دهه 80 که سوخت CNG به عنوان سوخت جایگزین وارد سبد سوختی کشور شد، یکی از اهداف مهم آن کاهش آلودگی هوا بود.

    وی افزود: با توجه به اینکه حدود 70 درصد آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران مربوط به خودروها و حمل و نقل است، تنها راهکار در دسترس و قابل اجرا در کوتاه مدت با توجه به شرایط فعلی کشور استفاده از سوخت پاک CNG برای خودروها است.

    رئیس انجمن  صنفی CNG کشور خاطرنشان کرد: کلانشهرهای کشور با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و مدارس تعطیل می شوند که زیان اقتصادی آن غیر قابل محاسبه است، سلامتی مردم در معرض خطر جدی قرار می گیرد و این همه در حالی است که کارشناسان بر اثر مثبت زیست محیطی سوخت پاک CNG اذعان دارند.

    وی ادامه داد: اگر در کلانشهرها به جای استفاده از بنزین و گازوییل جایگزینی بیشتر سوخت CNG اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه حدود 90‌درصد ترکیبات گاز طبیعی را متان تشکیل میدهد و متان ذاتا عاری از ذرات معلق است، می تواند نقش بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

    جوهری تصریح کرد: اگر مصرف سوخت CNG در کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد ما هیچ وقت در فصل سرد سال شاهد آلودگی هوا در کلانشهرها نیستیم .

    وی افزود: به نظر می‌رسد تصمیم گیران حوزه انرژی و محیط زیست کشور، اطلاعی از ظرفیت بالای سوخت CNG و مزیت های آن ندارند و برخی هم موضوع ناترازی گاز را علت بی توجهی به توسعه CNG بیان می‌کنند در حالیکه CNG کمتر از سه درصد گاز تولیدی کشور را مصرف می‌کند و تاثیری در ناترازی گاز ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط