فونیکسریمکسبهتام

مسکویچ در میان خودروهای برتر روسیه

عصر خودرو- خودروی مسکویچ روسیه برای اولین بار در ۱۰ برند پرفروش قرار گرفت.

مسکویچ در میان خودروهای برتر روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس داده‌های آژانس تحلیلی روسی Autostat، خودروی روسیه مسکویچ متعلق به دوران شوروی برای اولین‌بار در ماه نوامبر وارد فهرست 10 برند پرفروش این کشور شد. فروش خودروهای سواری جدید در ماه نوامبر، در روسیه با 113 درصد افزایش سالانه به 109 هزار و 706 دستگاه رسید که نشان دهنده بازگشت از رکود ناشی از تحریم‌ها و خروج خودروسازان غربی در سال 2022 است.

    مسکویچ که تولید خود را در سال جاری در کارخانه‌ای در مسکو راه اندازی کرد، توسط دولت روسیه به مبلغ نمادین یک روبل از رنو خریداری شد. منابع به رویترز گفته‌اند که که مدل مسکویچ 3 در واقع یک جک سه هول  X4 است که در مسکو با استفاده از کیت‌های خریداری شده از یک شریک چینی مونتاژ شده است.

    مسکویچ از نظر میزان فروش، با 1.7 درصد سهم بازار و فروش 1910 دستگاه در رتبه نهم فهرست پرفروش‌ترین خودروهای ماه نوامبر قرار گرفت. از ژانویه تا نوامبر، در مجموع 10 هزار و 676 خودروی مسکویچ فروخته شد.

    لادا، محبوب‌ترین خودروی روسیه، در ماه نوامبر با فروش 32 هزار و 651 خودرو و سهم بازار 29.8 درصد پیشتاز شد. خودروهای چینی بیشتر جایگاه‌های دیگر فهرست را دارند و جایگزین برندهای اروپایی و ژاپنی می‌شوند.

    بر اساس گزارش رویترز، داده‌های Autustat نشان می دهد که به نظر می رسد فروش خودروهای چینی در بیش از 56 درصد از بازار به اوج خود رسیده است زیرا تولید داخلی روسیه پس از خروج خودروسازان غربی بهبود یافته است.

    طبق گزارش Autostat، در 11 ماه گذشته 939 هزار و 254 خودروی سواری جدید در روسیه فروخته شده است که تقریباً 65 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط