فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن تایر:

مشکلی در توزیع تایر در بازار وجود ندارد

عصر خودرو- سخنگوی انجمن تایر با تاکید بر اینکه مشکلی در توزیع تایر در بازار وجود ندارد، گفت: بر اساس گزارش‌ها، اکنون در بازار توزیع تایر به صورت منظم انجام می‌شود و شاهد کاهش تقاضا هستیم.

مشکلی در توزیع تایر در بازار وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مصطفی تنها با بیان اینکه با توزیع منظم لاستیک در بازار شاهد کاهش تقاضا هستیم، اظهار داشت: اکنون تولیدکنندگان، در تولید لاستیک مشکلی ندارد و عرضه آن از طریق نمایندگی‌های مجاز در حال توزیع و فروش است.

    وی با اشاره به اینکه سامانه فروش اینترنتی لاستیک همچنان متوقف است، افزود: این سامانه مشکلاتی داشت که اکنون خریداران نمی‌توانند به سامانه مراجعه کنند و فقط می‌توانند به صورت حضوری از نمایندگی‌های مجاز اقدام به دریافت تایر کنند.

    سخنگوی انجمن تایر ادامه داد: فروشندگان موظف هستند که مدارک خریداران را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات هم نظارت می‌کنند؛ ضمن اینکه اکنون نمایندگان بر اساس شماره موتور و شاسی خودرو اقدام به توزیع لاستیک به صورت دولتی می‌کنند.

    تنها تاکید کرد: توزیع دولتی لاستیک امکان دلال بازی را به حداقل رسانده است؛ هر چند امکان دارد عده‌ای از شگردهای جدید استفاده کنند، ولی بازار تحت کنترل و در آرامش است.

    وی عنوان کرد: تولیدکنندگان و کارخانه‌های تولید تایر موظف هستند تا در سامانه جامع تجارت، تعداد حلقه لاستیک و نوع آن را درج کنند و اینکه به کدام فروشگاه و نمایندگی تحویل داده‌اند را ذکر کنند.

    سخنگوی انجمن تایر با تاکید بر اینکه تعرفه واردات لاستیک از 32 به 10 درصد رسیده است، گفت: در جهت تسهیل در واردات، شاهد کاهش تعرفه هستیم که این امر منجر به سرعت بخشی در واردات شده است.

    تنها خاطرنشان کرد: همچنین اقداماتی در حوزه واردات صورت گرفته و به واردکنندگان نیز ارز و تسهیلات لازم داده شده است تا بتوانند به میزان کافی لاستیک وارد کشور کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط