فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

۱۵۱ اتوبوس جدید در پارکینگ‌ها خاک می‌خورد

عصر خودرو- رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹۵ دستگاه اتوبوس به شرکت اتوبوسرانی پایتخت تحویل داده شده اما از این میان تنها ۱۴۴ دستگاه فعال هستند و ۱۵۱ دستگاه در پارکینگ‌ها خوابیده است.

۱۵۱ اتوبوس جدید در پارکینگ‌ها خاک می‌خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، جعفر تشکری هاشمی روز سه‌شنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن شورا با اشاره به قرارداد خرید اتوبوس با سازندگان داخلی افزود: متوجه شده‌ایم که یک شرکت داخلی به دلیل آنچه نتوانسته به تعهدات خود عمل کند قرارداد را لغو کرد اما جای سوال است که چرا شهرداری تهران با شرکت ایران خودرو دیزل که یک شرکت ملی است قرارداد نمی‌بندد که این دسته از مشکلات پیش نیاید.

    رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 295 دستگاه اتوبوس به شرکت اتوبوسرانی تحویل داده شده اما از این میان تنها 144 دستگاه فعال هستند و 151 دستگاه در پارکینگ‌ها خوابیده‌اند و نکته حائز اهمیت اینکه برای این اتوبوس‌ها یک هزار و 150 راننده جدید جذب و یک هزار و 260 نفر نیز بازنشسته شده‌اند.

    وی ادامه داد: جذب نیروی انسانی جدید نمایانگر این است که یک هزار و 150 دستگاه اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی داشتیم در حال حاضر سه هزار نیرو در شرکت اتوبوسرانی وجود دارد اما به تعداد این رانندگان، اتوبوس در شهر نمی‌بینیم و باید حتما معاونت منابع انسانی در این حوزه ورود پیدا کند.

    تشکری هاشمی با اشاره به در سیستم پرداخت الکترونیکی گفت: در گذشته نیز به وضعیت سیستم پرداخت الکترونیک و کارتخوان‌ها اشاره داشته‌ام در حال حاضر 315 ایستگاه بی آر تی در خطوط دهگانه تهران وجود دارد که از این میان فقط 160 ایستگاه دارای کارتخوان است و مابقی ایستگاه‌ها فاقد کارتخوان هستند و مردم نمی‌توانند در آنها هزینه بلیت خود را پرداخت کنند.

    عضو شورای شهر تهران: 151 اتوبوس جدید در پارکینگ‌ها خاک می‌خورد

    وی اضافه کرد: 2 هزار و 260 دستگاه اتوبوس دارای کارتخوان‌های قدیمی هستند که عمده آنها غیر فعال است با این کار به 50 سال قبل بازگشته‌ایم البته باید نیمی از ایستگاه‌های خطوط اتوبوسرانی تهران فاقد دستگاه کارتخوان باشند.

    به گفته وی، مردم ما با شرافت هستند و قرار نیست از پرداخت بلیت فرار کنند اما هیچ امکانی وجود ندارد تا بلیت خود را پرداخت کنند 2 سال است که به صورت صلواتی در حال حمل و نقل شهروندان هستیم با وجود اینکه روزانه بیش از یک میلیون سفر انجام می‌شود اما روزانه 350 هزار تراکنش ثبت می‌شود.

    تشکری هاشمی با اشاره به بخش تاکسیرانی پایتخت هم گفت: تا 20 آذر امسال یک هزار و 128 تاکسی به صورت نقدی نوسازی و تحویل داده شده و می‌گویند 377 دستگاه تاکسی جدید نیز در شرف تحویل است در حالیکه 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده داریم و سالیانه 10 هزار تاکسی نیز باید نوسازی شود.

    رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: متاسفانه ردیف‌هایی که در شورای شهر مصوب می‌کنیم در شهرداری ردیف‌های دیگری پیدا می‌کنند که کاملا با مصوبات شورای شهر دارای انحراف است 860 میلیارد ریال برای خط حمایت از رانندگان تاکسی تخصیص داده شده اما این مبلغ در جای دیگر خرج می‌شود.

    وی یادآور شد: گفته شده ارائه سرویس دهی رایگان در مناسبت‌های ملی و مذهبی در همین بخش باید ذکر شود اما این بند شهرداری هیچ ارتباطی به حمایت از شخص رانندگان تاکسی ندارد مواردی که توسط شهرداری تهران ذکر شده هیچ ارتباطی به حمایت از این قشر ندارد و کمک‌هایی که به تاکسیرانان بوده جهت مصارف دیگر استفاده شده‌ است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط