فونیکسریمکسبهتام

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور اعلام کرد

برخورد با ۱.۷ میلیون وسیله‌ نقلیه پلاک مخدوش در کشور

شناسایی هوشمند پلاک‌های مخدوش

عصر خودرو- معاون عملیات ترافیک پلیس راهور از اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش در سراسر کشور خبر داد و گفت که از زمان اجرای این طرح تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار وسیله‌ نقلیه به دلیل مخدوشی پلاک اعمال قانون شده‌اند.

برخورد با ۱.۷ میلیون وسیله‌ نقلیه پلاک مخدوش در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار محمدباقر سلیمی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت شناسایی و خوانایی پلاک وسایل نقلیه گفت: پلاک از ارکان اصلی هویت و عامل شناسایی وسایل نقلیه است و هرگونه تغییر در ارقام، رنگ ، ابعاد، حروف و پوشاندن پلاک طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب است.

    وی افزود : این نوع جرم توسط دوربین‌های ترافیکی در معابر درون و برون شهری و همچنین کلیه کارکنان انتظامی کشور شناسایی و برخورد قانونی شده و همچنین مجرمین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

    معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش گفت : در 9 ماهه 1402 حدود یک میلیون و 700 هزار وسایل نقلیه پلاک مخدوش در سراسر کشور توسط پلیس اعمال قانون شدند و حدود 7000 وسیله نقلیه اعم از خودرو یا موتورسیکلت که اقدامشان جعل تعمدی بوده ، برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

    سلیمی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح همچنان با قوت ادامه دارد، به رانندگان توصیه کرد تا نسبت به موضوع وسایل نقلیه حساس بوده و مرتکب تخلفات مربوط به مخدوش پلاک وسیله نقلیه خود نشوند، قطعا همکاران ما با استفاده از ابزارهای هوشمندی که دارند این تخلف را شناسایی و با مرتکبان برخورد خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط