فونیکسریمکسبهتام

سوخـت‌گیری با کارت سوخت در تمامی جایگاه‌ها از امشب

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تا امشب تمامی جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت متصل می‌شوند و از امشب مردم می‌توانند سوخـت‌گیری با کارت سوخت شخصی در تمامی جایگاه‌ها داشته باشند.

سوخـت‌گیری با کارت سوخت در تمامی جایگاه‌ها از امشب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، ساعت 9:40 صبح روز گذشته، دوشنبه، بود که نخستین اختلال روی سامانه هوشمند سوخت شناسایی شد و حمله سایبری به سامانه تشخیص داده شد. تا اولین اقدام مجموعه وزارت نفت، 60درصد جایگاه‌های عرضه سوخت دچار اختلال شد، اما با قطع سامانه هوشمند، 40درصد جایگاه‌ها از این اختلال مصون ماند.

    نخستین دستور برای فعال‌سازی دستی و آف‌لاین جایگاه‌های از مدار خارج‌شده صادر شد و یک‌به‌یک جایگاه‌ها به مدار بهره‌برداری بازگشتند، به‌طوری که تا ساعات پایانی دیشب، تقریباً تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت کشور به‌صورت آف‌لاین در مدار قرار گرفتند و مردم با مراجعه به تمامی جایگاه‌ها، امکان سوخت‌گیری با نرخ آزاد (3000‌تومانی) را داشتند.

    از صبح امروز با اتمام راه‌اندازی آف‌لاین جایگاه‌های سوخت، به مدار بازگشتن سامانه هوشمند در دستور کار قرار گرفت به‌طوری که تا این لحظه، 60 درصد جایگاه‌ها امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت را دارند.

    جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص زمان بازگشت سامانه هوشمند سوخت به تمامی جایگاه‌ها و برقراری امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: هم‌اکنون 60درصد جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت متصل هستند و تا امشب، تمامی جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت متصل می‌شوند و از امشب مردم می‌توانند سوخـت‌گیری با کارت سوخت شخصی در تمامی جایگاه‌ها داشته باشند.

    وی افزود: در خصوص علل بروز حادثه، سازمان پدافند غیرعامل درحال کار است و ما در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در وهله فعلی، فقط روی عملیات اجرایی بازگشت سامانه هوشمند سوخت به‌طور کامل، متمرکز شده‌ایم و پس از آن، روی علل بروز حادثه و نتایج بررسی‌های سازمان پدافند غیرعامل، بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

    سالاری‌نسب خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هیچ‌گونه مشکلی در زمینه عرضه بنزین و گازوئیل در کشور نداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط