فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری اعلام کرد

۱۵ هزار اتوبوس داریم

۷۵۰۰ اتوبوس‌ فعال در مسیرهای بلند

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در ناوگان، ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس موجود داریم،‌ گفت: بر اساس وضعیت سن و شرایط اتوبوس‌ها، تقریبا ۵۰ درصد آن‌ها می‌توانند در مسیرهای بلند عملیاتی باشند.

۱۵ هزار اتوبوس داریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه به سازمان راهداری تکالیف مختلفی محول شده، گفت: در بحث حمل‌ونقل عمومی در مد جاده‌ای، وظیفه مقررات‌گذاری و نظارت، تاسیس شرکت‌ها در حوزه کالا و مسافر، در حوزه حمل‌ونقل، احداث پایگاه‌های پلیس راه، در بخش راهداری موضوع نگهداری راه‌ها و توسعه راه‌های روستایی و فرعی، در حوزه خدمات بین راهی، احداث خدمات رفاهی متوجه سازمان راهداری است که این اقدامات با سرمایه‌گذاری سازمان یا جذب سرمایه بخش خصوصی انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه حجم وسیعی از جابه‌جایی‌ها، سهم راهداری است، افزود: از این رو موضوع اشتغال و سرمایه‌گذاری در این حوزه مطرح است که بالغ‌ بر 5000 همت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جاده انجام شده و 800 هزار نفر ایجاد شغل مستقیم شده و در عین حال حجم سرمایه‌گذاری در این بخش همواره رو به افزایش است.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین در سال‌های گذشته سازمان راهداری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات با ظرفیت بالا استفاده می‌کند. سامانه‌های مختلفی با همت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شدند و ما به‌عنوان یکی از سازمان‌هایی که حجم وسیعی اطلاعات داریم، سامانه‌های داده‌کاوی را فعال کرده و از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

    شهرکی با اشاره به استفاده از ظرفیت تولید داخلی در راهداری گفت: ‌مذاکراتمان را با تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید ناوگان افزایش دادیم و 13 تفاهم‌نامه با تولیدکنندگان داخلی برای تولید 1500 دستگاه اتوبوس بستیم. این کار یک برنامه مشترک در حوزه معاونت حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی است و به‌دنبال روش‌های تامین مالی برای خریداران هستیم که قراردادها را منعقد کنیم . پیش‌بینی می‌کنیم از ماه آینده این قراردادها منعقد شود، در بخش حمل‌ونقل مسافری هم تفاهم‌نامه‌ها منعقد شده است.

    وی درباره وضعیت فعلی ناوگان اتوبوسی بیان کرد: اتوبوس‌های موجود در ناوگان، 15 هزار و 290 دستگاه است که میانگین سنی 14 سال دارند. بر اساس وضعیت سن و شرایط اتوبوس‌ها، تقریبا 50 درصد آن‌ها می‌توانند در مسیرهای بلند عملیاتی باشند و بقیه درون‌استانی و کوتاه.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در سال جاری 14.5 درصد رشد جابه‌جایی در کل حمل‌ونقل جاده‌ای داشتیم، با 103 میلیون و 633 هزار جابه‌جایی مسافر که سهم اتوبوس 60 درصد و با 59 میلیون و 977 هزار مسافر بوده و بقیه با مینی‌بوس و سواری انجام شده است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط