فونیکسریمکسبهتام

یک عضو کمیسیون انرژی بیان کرد

موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده بیشترین عامل آلودگی هوا

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین عامل آلایندگی هوا موتورسیکلت‌هایی هستند که در سطح شهرهای بزرگ تردد دارند. از سوی دیگر خودروهای فرسوده که در طی سال‌های گذشته از رده خارج نشده‌اند در این زمینه نقش دارند.

موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده بیشترین عامل آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فریدون عباسی با اشاره به آلودگی هوای این روزهای کلانشهرها بیان کرد: وزیر نفت و معاونان وی از شرکت پالایش و پخش و شرکت گاز و مدیرعامل شرکت ملی نفت با حضور در جلسه کمیسیون انرژی اظهار داشتند که مازوتی در شهرهای بزرگ برای تولید برق سوزانده نمی شود. از این بابت نیز اطمینان می دادند که بنزین ها حداقل با استاندارد یورو چهار تولید و عرضه می شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه ما باید اعتماد کنیم به داده هایی که این عزیزان ارایه می دهند، اظهار کرد: باید این داده ها توسط سازمان محیط زیست صحت سنجی شود.
    این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: گفته می شود بیشترین عامل آلایندگی هوا موتورسیکلت هایی هستند که در سطح شهرهای بزرگ تردد دارند. از سوی دیگر خودروهای فرسوده که در طی سال های گذشته از رده خارج نشده اند در این زمینه نقش دارند. سیستم حمل و نقل عمومی نیز نوسازی نشده است و به میزان لازم توسعه پیدا نکرده است که این عوامل مردم را به سمت استفاده از خودروهای شخصی سوق می دهد.

    نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: در فصل پاییز با شروع مدارس از آنجا که همه نمی توانند از وسایل حمل و نقل عمومی برای رساندن فرزندان خود به مدرسه استفاده کنند، از وسایل شخصی استفاده می کنند با سردی هوا در این فصل نیز شاهد تشدید آلودگی ها هستیم. از سوی دیگر استاندارد نبودن وسایل گرمایشی سبب تشدید این آلودگی می شود.
    وی در ادامه با بیان اینکه در طول سالیان گذشته تولید انرژی به اندازه کافی نبوده است، درباره ناترازی در بخش انرژی گفت: خوب است که نتایج تحقیق و تفحص کمیسیون انرژی مجلس در خصوص علت ناترازی در حوزه انرژی مورد بحث قرار بگیرد. سپس به عموم جامعه اطلاع رسانی شود که در طول 10 سال گذشته چه اقداماتی در جهت حفظ منابع انرژی و رفع ناترازی ها در این بخش صورت گرفته است.

    عباسی گفت: امروز فقط می توانیم از مردم بخواهیم که صرفه جویی را در اولویت قرار دهند. اگر هر فردی سعی کند از منزل خود صرفه جویی و استاندارد سازی وسایل را آغاز کند قطعا وضعیت بهتر خواهد شد. دولت نیز باید برای رفاه بیشتر مردم برنامه ریزی کند. ما هم باید در حوزه سوخت خودروها برنامه ریزی داشته باشیم و هم در حوزه تولید برق با برنامه گام برداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط