فونیکسریمکسبهتام

کارشناس خودرو:

خودروهای وارداتی وارد بخش انحصاری شده است

عصر خودرو- کارشناس خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری باعث قطره چکانی عرضه خودرو توسط خودروسازان شده است.

خودروهای وارداتی وارد بخش انحصاری شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیل شجاعی عضو  سابق  شواری رقابت و کارشناس خودرو در برنامه تهران 20 گفت: ما در تحویل خودرو با کلان حکمرانی مواجه هستیم و بررسی ها نشان می دهد که صنعت خودرو سند چشم انداز ندارد و با یک اشکال اساسی در این حوزه مواجه هستیم.

    او می گوید: خودروهای وارداتی وارد بخش انحصاری شده است و این امر نشان می دهد  که دولت در فرآیند تولید خودرو دخالت می‌کند. خودروسازی ما باید خصوصی شود و دولت وظیفه دارد استراتژی در این بخش  تعیین کند .

    شجاعی افزود: دولت سامانه یکپارچه‌ای را برای خودرو تعیین کرده اما در این سامانه ظرفیت تولید خودرو را به خودروسازان تحمیل کرده است؛ این در حالی است که دولت و مجلس باید به جای نظارت در فرآیند تولید دخالت کنند.

    در ادامه تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: سیاست گذاری در قالب قانون دولت اجرا نکرده آیین نامه اجرایی در خودرو را بیرون نداده است  و اگر دولت در کار خودروسازان دخالت کار نکند وضع تولید خودرو از وضع موجود بهتر می‌شود.

    او بیان کرد: بحث ارز را خودروسازان مطرح می‌کنند و همین امر خود برای صنعت خودرو  مشکل ساز شده است ؛ 500 هزار تقاضا  در حوزه خودرو است ولی خودرویی تولید نمی شود بنابراین ما تصمیم گرفته ایم که واردات شود.

    همچنین عمادالدین جعفری کارشناس خودرو گفت: شورای رقابت اجازه افزایش قیمت نداده است و قیمت های  تعیین شده برای قیمت ابتدای سال 1401 است  اما اجازه داده و دست خودروسازان را برای تعیین شرایط قیمتی و تغییر قرارداد باز گذاشته است.

    او گفت:  قیمت گذاری  دستوری خود باعث شده است که  شرکت های  خودرو ساز قطره چکانی اقدام به عرضه خودرو کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط