فونیکسریمکسبهتام

سازمان حمایت: گرانی لاستیک غیرقانونی است

عصر خودرو- سازمان حمایت اعلام کرد، تایر مشمول قیمت‌گذاری است و هرگونه افزایش قیمت باید از طریق محاسبات کارشناسی و پس از تصویب کارگروه یا ستاد تنظیم بازار عملیاتی شود.

سازمان حمایت: گرانی لاستیک غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم؛ سازمان حمایت اعلام کرد، تایر مشمول قیمت‌گذاری است و هرگونه افزایش قیمت باید از طریق محاسبات کارشناسی و پس از تصویب کارگروه یا ستاد تنظیم بازار عملیاتی شود.

    به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت تایر، سازمان حمایت ضمن رد کردن این موضوع اعلام کرده است تایر مشمول قیمت‌گذاری است و هرگونه افزایش قیمت باید از طریق محاسبات کارشناسی و پس از تصویب کارگروه یا ستاد تنظیم بازار عملیاتی شود.

    البته این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که تاکنون مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر تغییرات قیمت تایر ابلاغ نشده و از نظر سازمان حمایت هرگونه افزایش قیمت از سوی واحدهای تولیدی غیرقانونی است.

    البته پیش از این وزیر صمت اعلام کرده بود از اول دی‌ماه قیمت‌گذاری دستوری لاستیک رسما لغو می‌شود اما سازمان حمایت در توضیح این مصوبه اعلام کرد که اگر بازار تایر به تعادل رسید آزادسازی‌ها اعمال می‌شود که در حال حاضر با توجه به شرایط بازار چنین چیزی هنوز ایجاد نشده است.

    جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر 3 دی ماه در نامه‌ای به شرکت‌های تولیدکننده لاستیک اعلام کرده است: نظر به اقدامات مؤثر و همراهی همه اعضای انجمن صنفی صنعت تایر جهت کاهش التهاب و کاهش قیمت بازار آزاد، ضمن تشکر و قدردانی به استحضار می‌رساند سید اخیر اعلام شده از طرف آن شرکت معظم با تعدیل اندک قیمت فروش که در راستای سیاست آزادسازی قیمت تایر سواری و مصوبه تنظیم بازار صورت پذیرفته به دلیل عدم ابلاغ رسمی و نامه امروز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهشمند است فروش با قیمت‌های جدید متوقف گردیده تا پس از مذاکره و هماهنگی همانند گذشته در فضایی تعاملی با مسئولین نسبت به افزایش نرخ در چارچوب ضوابط کشور اقدام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط