فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در دولت رییسی (۲۶۴)

ثبت سفارش برای واردات ۱۰۰ هزار خودرو

وزارت صمت به دنبال رقابتی‌ کردن بازار خودرو است

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه وزارت صمت به دنبال رقابتی‌ کردن بازار خودرو است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار خودروی ثبت سفارش شده وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد تنوع محصولات وارداتی خواهیم بود.

ثبت سفارش برای واردات ۱۰۰ هزار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، عبدالله توکلی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت تراکتورسازی ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: سیاست‌های کلی وزارت صمت به این صورت است که نقشه راهی برای شرکت‌ها وجود داشته باشد و شرکت‌ها سال به سال به دو ویژگی در محصولاتشان توجه داشته باشند، یکی این که بنابر مصوبه‌ دولت، به پشتوانه قانون ساماندهی خودرو میزان آلاینده‌ها و مصرف سوخت محصولات سالانه 5 درصد کاهش یابد.

    وی افزود: موضوع دوم میزان ارزبری است که در دستورالعمل جدید داخلی‌سازی ابلاغ شده هدف‌گذاری به این صورت تعیین شده که به طور متوسط میانگین ارزبری سالانه 10 درصد کاهش پیدا کند.

    مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان این که در صنعت خودروی کشور میزان تولید خودروهای سواری با میزان خودروهای تجاری تناسب ندارد، گفت: در حال حاضر بازار بکری در حوزه خودروهای تجاری وجود دارد که می‌تواند محرک توسعه صنعتی کشور باشد.

    توکلی گفت: اگر نیازی در بازاری وجود دارد باید در فضایی رقابتی بتوانیم به این نیازها پاسخ دهیم، بنابراین از تولیدکنندگان درخواست می‌شود با اتکا به زنجیره ارزش داخلی به صورت رقابت‌پذیر، محصولی را تولید کنند که به نیازهای بازار به درستی پاسخ دهد.

    وی عنوان کرد: از دید مصرف کنندگان مزیت‌های رقابتی که تولیدکنندگان داخلی دارند می‌توانند به نیازهای بازار داخل پاسخ مناسبی بدهند که در این زمینه نگرانی وجود ندارد، چرا که این مزیت رقابتی به صورت طبیعی در تولیدکنندگان وجود دارد.

    مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت در خصوص موضوع واردات خودرو به کشور، افزود: وزارت صمت به دنبال رقابتی‌ کردن بازار خودرو است که البته در حوزه واردات، ارتقای کیفیت محصولات و قیمت مناسب نیز مدنظر است در این زمینه دولت پیشنهاد واردات خودروهای نو را قبل از این‌که قانون ساماندهی ابلاغ شود ارائه کرده‌ بنابراین این اراده وجود دارد که واردات خودرو انجام شود و بازار به سمت رقابتی شدن سوق پیدا کند.

    توکلی تاکید کرد: در چند سال گذشته واردات خودرو ممنوع بود، اما اکنون دوباره این اتفاق در حال انجام است.

    وی افزود: در حال حاضر حدود 100 هزار خودروی ثبت سفارش شده وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد تنوع محصولات وارداتی خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط