فونیکسریمکسبهتام

اسقاط حدود ۲۰ هزار خودروی فرسوده در پاییز امسال

عصر خودرو- رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت: در ۳ ماهه پاییز امسال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور اسقاط شده است.

اسقاط حدود ۲۰ هزار خودروی فرسوده در پاییز امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: در پاییز امسال حدود 20 هزار دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط و از رده خارج کرده ایم.

    او گفت:طبق آمار در سال 98، چیزی بالغ بر 7 هزار دستگاه، سال 99، سیزده هزار، سال 1400، کمتر از 30 هزار دستگاه، سال گذشته بیش از 20 هزار دستگاه و امسال هم در چهارماهه ابتدای سال حدود 39 هزار خودرو اسقاط شده است.

    مشهدی شریف گفت: امسال روند افزایشی در اسقاط خودروی فرسوده داشتیم. بیشترین تعداد اسقاط در ماه شهریور با 10 هزار دستگاه صورت گرفته است و اگر این روند رشد را ما در 3 ماهه پاییز هم داشتیم، حدود 35 الی 40 هزار دستگاه خودرو در این 3 ماه اسقاط می‌شد.

    رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: قرار بود 100 هزار دستگاه تا پایان سال اسقاط داشته باشیم اما روند رشد به خوبی پیش نرفت به علت آیین نامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده که مجلس دو ماه به دولت فرصت داده بود و این مدت زمان تعیین شده در اردیبهشت به پایان رسید این آیین نامه بعد گذشت 8 ماه تصویب شده، ولی هنوز ابلاغ نشده است.

    او گفت: این تاخیر 8 ماهه باعث می‌شود روند اسقاط کندتر شود، ما دوماه فرصت داریم تا به عدد 50 هزار اسقاط خودرو برسیم که غیر ممکن است، ولی امیدواریم این عدد محقق شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط