فونیکسریمکسبهتام

خدمات پس از فروش خودروهای رنو و نیسان با نگین سرویس

شرکت رنو پارت با برند و سازماندهی جدید

عصر خودرو- شرکت خدمات و بازرگانی رنوپارت چندین سال سابقه سرویس دهی به خودروهای رنو وارداتی شرکت نگین خودرو را دارد و متناسب با تغییر ماموریت خود به یک شرکت مولتی برند، نام تجاری نگین سرویس را برای خود برگزیده است.

شرکت رنو پارت با برند و سازماندهی جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، نظر به اینکه شرکت رنو و نیسان در دنیا علاوه بر سهامداران مشترک در بسیاری از موارد از موتور و پلتفرم‌های مشترک استفاده می کنند و این امر باعث شده تا قطعات بسیاری از خودروهای تولیدی دو شرکت یکسان باشد شرکت رنو پارت مسیر قانونی الحاق توانایی تعمیر خودروهای نیسان را با اخذ مجوز رسمی از وزارت صمت طی کرده و علاوه بر خودروهای رنو وارداتی به خودروهای نیسان نیز در شبکه خود ارایه سرویس می نماید.

    نگین سرویس ، راهکاری مدرن برای ارائه خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه
    الگوی توسعه شرکتهای مولتی برند در کشورهای پیشرفته الگوی موفقی بوده است برای مثال شرکت بوش سرویس تا سال 2010 بیش از 15000 شعبه در جهان داشته است و شاید دلیل اصلی این موفقیت در کاهش هزینه مشتریان نسبت به نمایندگی‌های برندهای اصلی است . بایستی توجه داشت شرکتهای اصلی نمایندگان خود را مجبور می کنند از قطعات در جعبه با برند خودشان استفاده کنند در صورتی که این قطعات در جعبه قطعه سازان جهانی مثل بوش BOSCH ، والئو VALEO، زیمنس SIEMENS، دنسو DENSO و... به مراتب ارزان تر قابل تهیه است و محدودیتهای حاصله فقط در جهت سود آوری برندهای خودرویی و به ضرر مشتریان است. طبیعی است که در دوره پس از گارانتی مشتریان از نمایندگی‌های خودروسازان خارج و به سمت این شرکتها سوق پیدا می کنند و حتی این شرکتها راسا پیشنهادات جذابی برای توسعه دوران گارانتی خودروها ارایه می کنند و از سوی دیگر با افزایش نقش الکترونیک و نرم افزار در توسعه خودروهای جدید خودروسازان شباهت خدماتی خودروها بیشتر شده و باعث ایجاد این برندها شده است. نکته مهم دیگر این است حسب قانون ضد انحصار در اروپا شرکتهای خودرویی موظف شده اند سرویسهای فنی خود را علاوه بر شبکه خودشان به این شرکتها هم ارایه کنند و به نظر ما در ادامه حرکت خوب ساماندهی صنعت خودرو نهادهای قانونی بویژه شورای رقابت به این موارد هم ورود کنند تا برندهای خودرویی مسئولیت بیشتری در قبال مشتری ایرانی داشته و فقط بر سوداوری خودشان تمرکز نکنند .

    ارائه خدمات و قطعات به محصولات رنو، 800 خودرو رنو تحت گارانتی نگین سرویس
    با توجه این موضوع که شرکت رنو فرانسه ارزشی درخور مشتری ایرانی برای بازار ایران قائل نبوده است و در اخرین مرحله تحریم این شرکت علیرغم بالاترین سهم در تولید و واردات خودرو به ایران اولین شرکتی بود که کشور ایران را ترک کرد و عملا هیچ نقشی در بازار خدمات پس از فروش حودروهای وارداتی ایرانی نداشته است. در این مدت بار مسئولیت خودروهای رنو در ایران را شرکت رنو پارت و نگین خودرو به دوش کشیده اند. همچنین قطعات این خودروها توسط این شرکت به سختی از کشورهای همجوار تهیه می‌شده است. از سوی دیگر مطابق قانون ساماندهی خودرو مصوب مجلس شورای اسلامی انحصار واردات خودرو و خدمات شکسته شده است و هیچ شرکتی در کشور نمی تواند ادعا کند نماینده انحصاری برندی خاص است و تایید توانایی ارایه خدمات هم فقط از طریق وزارت صمت و با ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران ISQI امکان پذیر است همچنین تبلیغات نماینده رسمی یا غیر رسمی بودن بیشتر جنبه شعاری دارد تا واقعیت و البته در مورد شرکت رنو پارت و نگین سرویس پیشینه سالهای گذشته مدعای موفقیت این شرکت می باشد و نیازی به شعار نیست.

    همچنین دوسال آخر گارنتی خودروهای رنو توسط شرکت نگین خودرو تعهد شده بود و با هزینه این شرکت و شرکت رنو پارت انجام شده است و هنوز بیش از 800 خودرو رنو تحت گارانتی این شرکت می باشد.

    برنامه آینده نگین سرویس برای بازار خودرو ایران
    به گفته مدیران نگین سرویس، این شرکت در فصل جدید کاری خود تمرکز را بر ارتقا رضایتمندی مشتریان و تعهد به ارائه خدمات با کیفیت نهاده است و بر این اساس تمام قطعاتی که در نمایندگی های نگین سرویس نصب شده و یا در بازار در جعبه نگین پارت و با هولوگرام اصلی بفروش می‌رسد تحت گارانتی کیفیت نگین پارت خواهد بود و همچنین خدماتی که در نمایندگی های نگین سرویس انجام می شود نیز شامل این گارانتی خواهد بود. این شرکت در تلاش است تا فارغ از حاشیه و ارایه اسامی "بزرگ اما بی تعهد" تمایز خود را در تعهد به مشتریان نشان دهد.

    راه‌های ارتباطی نگین سرویس
    متقاضیان استفاده از خدمات نگین سرویس(تعمیرگاه مرکزی، امداد و سرویس در محل) جهت نوبت دهی می‌توانند با شماره تلفن‌های 02175043000 و 02176902020 تماس حاصل نمایند. تعمیرگاه مرکزی نگین سرویس نیز به آدرس خیابان دماوند (شرق به غرب)، بعد از باباییان (لاین کندرو)، خیابان ظهیری همواره جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان در دسترس است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم