فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ هوندا کلید خورد

عصر خودرو- هوندا طرحی ۱۴ میلیارد دلاری برای تولید خودروهای برقی در کانادا در نظر گرفته است.

بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ هوندا کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  ایسنا، گروه خبری نیکی ژاپن گزارش داد که هوندا موتور در حال بررسی ساخت یک کارخانه خودروی الکتریکی در کانادا در پروژه‌ای نزدیک به دو تریلیون ین (13.83 میلیارد دلار) است که احتمالاً می تواند شامل تولید داخلی باتری نیز باشد.

    در این گزارش آمده است که این پروژه می‌تواند یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌های هوندا باشد. هوندا از اظهار نظر در مورد این گزارش اجتناب کرد. دومین خودروساز بزرگ ژاپن در افزایش فروش خودروهای برقی کند بوده است.

    دفتر وزیر صنعت کانادا در بیانیه‌ای به رویترز گفت که گزارش‌های مربوط به هوندا به دنبال سرمایه‌گذاری قابل توجه در کانادا حکایت از کیفیت نیروی کار کشور و قدرت صنعت آن دارد و این گواهی بر شهرت رو به رشد کانادا به عنوان تامین کننده سبز منتخب و رهبر جهانی خودروهای الکتریکی است.

    طبق داده‌های این شرکت، خودروهای باتری‌دار کمتر از 0.5 درصد از فروش جهانی حدود 2.8 میلیون خودروی هوندا در 9 ماه اول سال 2023 را به خود اختصاص داده‌اند.

    این خودروساز ژاپنی به دنبال چندین سایت برای کارخانه است و افزود که هوندا انتظار دارد تا پایان سال به تصمیم گیری برسد و  کارخانه جدید می‌تواند تا سال 2028 شروع به کار کند. هوندا در حال حاضر برنامه‌هایی برای آغاز تولید و فروش خودروهای برقی در آمریکای شمالی در سال 2026 بر اساس معماری جدید دارد.

    طبق گزارش رویترز، کانادا ماه گذشته برنامه‌ای را برای پایان‌ دادن به فروش خودروهای سواری جدید که تنها با بنزین یا گازوئیل کار می‌کنند در سال 2035 اعلام کرد و این امر باعث شد که هوندا به فکر ساخت خودروهای برقی در کانادا باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط