فونیکسریمکسبهتام

بازار خودروی آمریکا رونق گرفت

عصر خودرو- فروش خودرو در ایالات‌متحده با کاهش قیمت در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

بازار خودروی آمریکا رونق گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فروش خودرو در ایالات‌متحده از تقاضای شدید در سال 2023 افزایش یافت که بخشی از آن به دلیل پیشنهادهای جذاب خودروسازان و فروشندگان در مواجهه با نرخ‌های بهره بالا و تورم ماندگار بود. کارشناسان این صنعت تخمین می‌زنند که حدود 15.5میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته در این کشور تحویل داده شده که افزایش تقریبا 13درصدی نسبت به سال 2022 را نشان می‌دهد.

    گرت نلسون، تحلیلگر ارشد سهام در تحقیقات CFRA گفت: فروش خودرو در سال 2023 بسیار قوی‌تر از انتظار بود. او به خبرگزاری فرانسه اظهار کرد ما به سطوح قبل از شیوع کووید نزدیک‌تر می‌شویم. فروش سالانه از 17میلیون خودرو در دوره 2015 تا 2019 فراتر رفت. نلسون انتظار دارد فروش خودرو  در سال 2024 سه‌درصد افزایش یابد و به حدود 16میلیون دستگاه برسد. نلسون افزود که فروش از زنجیره تامین بهبود یافته و موجودی بیشتر در نمایندگی‌ها سود برده است. همچنین برای خریدارانی که از تبلیغات، کاهش قیمت و یارانه‌های فدرال استفاده می‌کردند، انتخاب بیشتری وجود داشت. به عنوان مثال، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، قیمت‌ها را کاهش داد.

    نلسون گفت: قیمت‌ها در مجموع حدود دو تا سه‌درصد کاهش یافت اما هنوز در سطوح بالا هستند. جنرال موتورز که سال گذشته تاج و تخت خود را به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز در ایالات متحده حفظ کرد، 16.3درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد و 2.6میلیون خودرو را به فروش رساند. جنرال موتورز برای اولین بار بیش از یک‌میلیون SUV را در یک سال فروخت. تسلا سال گذشته 1.8میلیون وسیله نقلیه در سطح جهان تحویل داد که 38درصد از سال  2022 جهش داشت. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروساز ژاپنی تویوتا نیز فروش 2.2میلیون خودرو در ایالات‌متحده را در سال گذشته گزارش کرده است که شامل بیش از 657هزار خودروی برقی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم