فونیکسریمکسبهتام

خودروهای برقی جدید کیا در راه است

عصر خودرو- پلتفرم اوبر و خودروساز کره جنوبی کیا در جریان نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس در لاس وگاس از امضای توافقنامه‌ای برای تولید خودروهای الکتریکی خبر دادند.

خودروهای برقی جدید کیا در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کیا و اوبر قرارداد مهمی را برای توسعه و استقرار وسایل نقلیه الکتریکی هدفمند (PBV) امضا کرده‌اند که به طور خاص برای سواری طراحی شده‌اند که گامی مهم به سوی آینده‌ای سبزتر است. دو شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک اعلام کردند که متعهد به همکاری در توسعه و استقرار برنامه‌ریزی‌شده کیا سری جدید خودروهای الکتریکی آن هستند.

    کیا خودروهای جدیدی را معرفی کرد که می‌توان آنها را برای ایجاد انواع مختلف خودرو تعویض کرد. PBV های کیا فراتر از حمل و نقل هستند. آنها به عنوان پلتفرم‌هایی برای نوآوری در نظر گرفته می‌شوند که به طور بالقوه شامل سیستم‌های اطلاعات سرگرمی تعاملی داخل خودرو، فناوری پیشرفته ایمنی و حتی محیط های سواری شخصی شده می‌شوند و این امر فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای خدمات و تجربیات جدید در اکوسیستم سواری باز می‌کند.

    به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوزان اندرسون، معاون توسعه تجارت جهانی Uber گفت: رانندگان در پلتفرم اوبر در حال حاضر اولین استفاده‌کنندگان از خودروهای الکتریکی هستند. هدف از این همکاری، دسترسی بیشتر و مقرون به صرفه تر کردن وسایل نقلیه الکتریکی برای رانندگان اوبر است. کیا و اوبر با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا هزینه کل مالکیت خودرو برای PBV ها را کاهش دهند و آنها را به گزینه‌ای جذاب تر برای رانندگان تبدیل کنند.

    هدف کیا تولید 150 هزار دستگاه پلتفرم فراتر از خودرو (PBV) تا سال 2025 و افزایش منظم این میزان به 300 هزار دستگاه در سال تا سال 2030 است.

    مشارکت کیا و اوبر گامی مهم به سوی آینده‌ای است که در آن جابه‌جایی پایدار، سفارشی و راحت برای همه قابل دسترسی باشد. این دو شرکت با ترکیب تخصص و چشم‌انداز بلندپروازانه خود، موقعیت خوبی برای تغییر شکل چشم‌انداز حمل‌ونقل و ایجاد آینده‌ای پایدارتر برای نسل‌های آینده دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط