فونیکسریمکسبهتام

قیمت دو مدل تسلا در چین کاهش یافت

عصر خودرو- تسلا قیمت دو مدل داخلی خود را در چین کاهش داد و به طور بالقوه زمینه را برای تخفیف بیشتر با کاهش رشد کلی در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان فراهم کرد.

قیمت دو مدل تسلا در چین کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، طبق وب سایت این خودروساز، قیمت اولیه سدان مدل 3 پایه 5.9 درصد کاهش یافت و به 261 هزار و 400 یوان (36,814 دلار) رسید. قیمت اولیه خودروی اسپرت مدل Y از 266 هزار و 400 یوان به 258 هزار و 900 یوان کاهش یافت که کاهش 2.8 درصدی را نشان می‌دهد.

    این اقدامات ممکن است فشار بیشتری را بر روی رقبای تسلا برای کاهش قیمت‌ها ایجاد کند زیرا این خودروساز آمریکایی در ابتدا باعث دور طولانی‌مدت تخفیف در ژانویه 2023 شد و تولیدکنندگان محلی مانند اکسپنگ و بی‌وای‌دی و خودروسازان جهانی مانند فولکس‌واگن همگی مجبور به کاهش قیمت‌ها برای دفاع از خود شدند. موقعیت‌های بازار تا سال 2023، با تنها یک سوم از خودروسازان محلی در نهایت به اهداف فروش سالانه خود می‌رسند.

    در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که بازار خودروهای برقی چین برای دومین سال در سال 2024 کند شود زیرا بهبود اقتصادی این کشور پس از همه‌گیری بر احساسات مصرف‌کننده فشار می‌آورد. انجمن خودروهای مسافری چین در اوایل این هفته اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود که محموله‌های خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی به نمایندگی‌ها در سال جاری 25 درصد افزایش یابد و به 11 میلیون دستگاه برسد. این در مقایسه با رشد 36 درصدی در سال 2023 و سرعت 96 درصدی در سال 2022 است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا که عمدتاً فقط به مدل 3 و مدل Y برای فروش متکی است، به طور فزاینده‌ای از کاهش قیمت برای جذب خریداران استفاده می کند. فروش خودروهای برقی در چین در سال گذشته 37 درصد افزایش یافت و تحویل خودروهای برقی خالص و پلاگین هیبریدی به 8.9 میلیون دستگاه رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم