فونیکسریمکسبهتام

زائران خانه خدا با تاکسی پرنده به هتل می‌روند!

عصر خودرو- عربستان در جدیدترین برنامه خود به منظور جذب گردشگران خارجی، استفاده از تاکسی‌های پرنده را برای انتقال زائران خانه خدا اجرایی می‌کند.

زائران خانه خدا با تاکسی پرنده به هتل می‌روند!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، با افزایش تعداد زائران خانه خدا، ترافیک هم بیشتر شده است و زائران گاهی باید مسیرهای کوتاه 15 دقیقه‌ای را بیش از یک ساعت در راه باشند.

    عربستان برای جلوگیری از افزایش ترافیک، استفاده از تاکسی‌های پرنده را برای انتقال زائران از فرودگاه جده تا هتل‌های مکه مکرمه رونمایی کرد. مدیر ارتباطات شرکتی عربستان عبدالله الشهرانی این اقدام را گامی برای بهبود حمل و نقل هوایی این کشور عنوان کرده و می‌گوید که «100 جت لیلیوم (هواپیمای برقی با پرواز عمودی)» بزودی برای تردد زائران خانه خدا استفاده می‌شود.

    این تاکسی‌های پرنده با ظرفیت 4 تا 6 نفر برای مسافت‌های حداکثر 250 کیلومتر طراحی شده است؛ به طوری که بدون نیاز به باند فرودگاه به صورت عمودی از زمین بلند شده، در یک نقطه از هوا شناور و به صورت عمودی فرود می‌آید.

    مهندسان آلمانی از سال 2021 به طراحی این جت پرداختند و بر اساس برنامه، نخستین پرواز‌ها با این تاکسی‌های پرنده قرار بود در سال 2025 انجام شود، اما عربستان اعلام کرده که در سال 2024 نخستین پرواز با این تاکسی‌های پرنده را برای انتقال زائران خانه خدا مورد استفاده قرار دهد. در دبی نیز نوعی دیگر از این تاکسی‌های برقی پرنده برای تفریح گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    این اقدام سعودی‌ها در کنار لغو ممنوعیت حجاب در حرمین شرفین، از برنامه‌های آنها برای جذب گردشگران خارجی است و گفته می‌شود که سعودی‌ها به دنبال «ایجاد تجربه‌های جدید در شهرهای زیارتی» هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط