فونیکسریمکسبهتام

قیمت تسلا مدل Y در آلمان کاهش یافت

عصر خودرو- تسلا یک هفته پس از کاهش قیمت خودروهای مدل ۳ و مدل Y در چین، قیمت خودروهای مدل Y خود را در اروپا از جمله آلمان کاهش داده است که در سال ۲۰۲۳ جایگاه خود را به عنوان برترین فروشنده خودروهای الکتریکی به فولکس‌واگن از دست داد. این کاهش سهام تسلا را نزدیک به ۳ درصد کاهش داد و به شروع ضعیفی برای سهام در سال ۲۰۲۴ افزود.

قیمت تسلا مدل Y در آلمان کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تسلا قیمت مدل Y  و مدل  Y پرفورمنس  را به ترتیب تخفیف 9 درصدی و 8.1 درصدی نسبت به قیمت‌های قبلی داد. طبق داده‌های وب سایت تسلا، همچنین قیمت مدل‌های دیفرانسیل عقب مدل Y را 4.2 درصد کاهش داد.

    فولکس‌ واگن در سال 2023 از تسلا به عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای برقی در آلمان سبقت گرفت و 13.5 درصد از سهم بازار را در مقایسه با 12.1 درصد تسلا به خود اختصاص داد.

    در فرانسه، این شرکت قیمت مدل Y خود را تا 6.7 درصد کاهش داد. قیمت‌ها در دانمارک تا 10.8 درصد کاهش یافت.  به گزارش CNBC، در هلند، قیمت مدل Y تا 7.7 درصد کاهش یافت و تسلا قیمت‌ها را بین 5.6 تا 7.1 درصد در نروژ کاهش داد.

    آخرین کاهش قیمت پس از آن صورت گرفت که تسلا هفته گذشته اعلام کرد که بیشتر تولید خودروی خود را در کارخانه خود در نزدیکی برلین از 29 ژانویه تا 11 فوریه به حالت تعلیق در می‌آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم