فونیکسریمکسبهتام

بررسی بودجه ۱۴۰۳

مالیات خودرو در سال ۱۴۰۳ تصویب شد

عصر خودرو- نمایندگان مجلس با اخذ مالیات یک درصد از انواع خودروی سواری و وانت دو کابین در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز آن ها بیش از ۳۵ میلیارد ریال است موافقت کردند.

مالیات خودرو در سال ۱۴۰۳ تصویب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، 2 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با بند (د) تبصره (6) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

    در بند (د) تبصره (6) این لایحه آمده است: انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (35،000،000،000) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (1%) می‌گردند.

    درصورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده(190) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1366 و اصلاحات بعدی می‌باشد.

    در ابتدای بررسی این بند پس از عدم موافقت نمایندگان حاضر در جلسه با پیشنهاد حذف کل این بند، اصلاح جزء مبنی بر حذف واژه «غیردولتی» توسط محمدرضا صباغیان بافقی ارائه و رد شد.

    در ادامه علیرضا سلیمی در حذف جزء پیشنهاد قرار دادن 2.5 میلیارد تومان به عنوان کف قیمتی برای اخذ مالیات را ارائه کرد.

    مجتبی یوسفی در مخالفت با این پیشنهاد، عنوان کرد: مجلس یازدهم 3 سال تلاش کرد در حوزه خودرو اقدامات درخوری به انجام برساند و به طریقی باری از دوش مردم بردارد. ابتدا با تصویب قانون واردات خودروی نو برای اولین، بعد با افزایش ارز واردات خودرو، سوم قانون واردات خودروی دسته دوم بود که از همین تریبون به وزیر صمت تذکر می دهیم زودتر این مصوبه را اجرایی کند.

    وی در خصوص پیشنهاد آقای سلیمی هم عنوان کرد: الان یک نیسانوانت که یک فرد با آن کسب معیشت می کند بالای یک میلیارد است اگر با این وضعیت خودرو این عدد را بپذیریم باید از نیسانوانت هم مالیات اخذ کنیم.

    سلمان اسحاقی هم عنوان کرد: امیدواریم به بهانه بررسی این موضوع دولت نسبت به واردات خودروی کارکرده اقدام کند. در مالیات ما معمولا به دنبال خورده ها هستیم و هیچ وقت دنبال کلان مالک ها نمی رویم.

    حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون تلفیق هم تصریح کرد: سازمان مالیاتی به اندازه کافی سخت گرفته است اگر کف مالیات را 2.5 میلیارد تومان قرار دهیم 3 سال دیگر باید از پراید هم مالیات بگیریم./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط