فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی:

اولویت برقی شدن ناوگان حمل و نقل با شهرهای کلان و آلوده کشور است

عصر خودرو- رئیس هیات مدیره اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی از تصمیم برای برقی کردن همه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خبر داد و با بیان اینکه اولویت این امر با شهرهای کلان و آلوده است، گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده از ناوگان اتوبوسرانی دیزلی عبور خواهیم کرد.

اولویت برقی شدن ناوگان حمل و نقل با شهرهای کلان و آلوده کشور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، "سیدسجاد انوشه " افزود: شهر یزد هم که با توجه با امار اعلام شده نزدیک به 71 روز در سال آلودگی هوا دارد قطعا در اولویت های بعد از اولویت های کلان شهرها خواهد بود.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور اظهار کرد: در گفت و گوهایی که با شهردار و معاون عمرانی استانداری یزد صورت گرفته این آمادگی وجود دارد که در حوزه تاکسی و اتوبوس برقی، همکاری مشترکی با وزارت کشور و سازمان دهیاری های شهرداری ها داشته باشند.

    وی از بهره برداری نخستین خط" بی آر تی" برقی کشور در آینده نزدیک در البرز خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده این اتوبوس ها برقی در سایر کلان شهرهای کشور هم راه اندازی می شود.

    فرسودگی 200 هزار دستگاه تاکسی در کشور

    انوشه ، تعداد تاکسی‌ها فرسوده در کشور را 200 هزار دستگاه بیان کرد و گفت: این انباشت تعداد تاکسی فرسوده مربوط به ادوار گذشته است .

    وی اظهار کرد: با درایت وزارت کشور و رییس سازمان دهیاریها و شهرداریها و مجموعه ایران خودرو برنامه ای در حال جمع بندی است که این تعداد خودرو نوسازی شوند زیرا اگر به روال گذشته طی شود تقرییا 20 سال زمان می برد زیرا ایران خودرو سالانه 10 هزار سهمیه برای این امر تخصیص می داده است.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور تصریح کرد: اما با توجه به تدابیر اتخاذ شده 20 سال را به 2 سال تبدیل خواهیم کرد و تاکسی های فرسوده ، نوسازی می شوند.

    وی تعداد تاکسی های در سطح کشور را 340 هزار دستگاه بیان کرد و افزود: آهنگ نوسازی تاکسی ها در کشور شروع شده اما باید شتاب گیرد.

    حمایت دولت از ناوگان حمل و نقل عمومی

    وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی کشور گفت: در سال 92 ، 22 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری در کشور فعال بود که در پایان سال 1400 ،این رقم به 10 هزار دستگاه رسید و قریب به 70 درصد کاهش پیدا کرد.

    ️رئیس هیات مدیره اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور اضافه کرد: حدود هفت هزار دستگاه اتوبوس خط واحد در کشور فعال بود و ناوگان حمل و نقل شهری با یک تنزل جدی روبرو شده بود .

    وی خاطر نشان کرد: اما با روی کارامدن دولت سیزدهم این فرایند نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور آغاز شد و حدود چهار هزار و 800 دستگاه قرارداد آن منعقد شد که بخشی از آن در سطح کشور توزیع و بقیه هم در حال خریداری هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط