فونیکسریمکسبهتام

رضا گلزار؛ نخستین خریدار اکستریم VX

پرچمدار برند جدید اکستریم رونمایی شد

عصر خودرو- پرچمدار سومین برند مدیران خودرو با نام اکستریم در روز دهم بهمن ماه ۱۴۰۲ رونمایی شد.

پرچمدار برند جدید اکستریم رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷:۰۰
  • پرچمدار برند جدید اکستریم رونمایی شد
  • پرچمدار برند جدید اکستریم رونمایی شد
  • پرچمدار برند جدید اکستریم رونمایی شد
  • پرچمدار برند جدید اکستریم رونمایی شد
  • پرچمدار برند جدید اکستریم رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  اکستریم VX به نوعی بازارگشای خودرو ایران در کلاسی جدید است که از قوای محرکه تا امکانات و تکنولوژی های آن چندین پله از تمامی خودورهای حاضر در بازار ایران بالاتر است. همچنین محمدرضا گلزار، به عنوان نخستین خریدار این کراس اوور فول سایز دو دیفرانسیل و به اصطلاح نخستین اکستریمر در مراسم رونمایی از این خودرو معرفی شد.

آقای مِن؛ جانشین مدیرعامل مدیران خودرو در مراسم رونمایی از اکستریم VX گفت : مدیران خودرو با برند جدید اکستریم رهبری انقلابی جدید در بازار ایران را آغاز کرده است. وی افزود : اکستریم از نخستین پرچمدارش یعنی کراس اوور VX رونمایی کرد که بالاترین سطح قوای محرمه، مشخصات ایمنی و تکنولوژی را ارائه می کند.

مایکل؛ مدیر فروش اکستریم در ادامه این مراسم گفت: مهمترین ماموریت اکستریم، تغییر فضای رقابتی بین برندهای لوکس در بازار ایران است. وی ابزار امیدواری کرد تا عرضه این محصول تغییر اساسی در بازار بوجود بیاورد. مایکل همچنین در زمینه تیم طراحی کراس اوور VX گفت : این خودرو در مرکز طراحی آلمان شکل گرفته است.

مهدی جعفری مدیر فروش منطقه ای برند اکستریم نیز در سخنرانی خود اکستریم VX را به نوعی به عنوان رهبر جدید خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران از هر لحاظ معرفی کرد و گفت : اکستریم VX اولین خودرو اس یو وی فول سایز مونتاژی بازار ایران است. وی همچنین وعده داد که این خودرو با اپلیکیشن اختصاصی به مشتریان عرضه خواهد شد.

اکستریم VX را بشناسید
اکستریم VX یک کراس اوور دو دیفرانسیل با طول 4970 میلیمتر و عرض حدود 2 متر است که با این حساب بزرگترین کراس اوور جدید بازار ایران به حساب می‌آید و برای درک بهتر ابعاد آن بهتر است بدانید که طول این خودرو دقیقا معادل تویوتا لندکروزر سری 300 است. VX یک کراس اوور دو دیفرانسیل AWD با پیشرانه 2 لیتری توربو GDi 261 اسب بخاری و 400 نیوتون متری است که از نظر سطح فنی و امکانات ایمنی و رفاهی، لوکس ترین کراس اوور صفرکیلومتر حال حاضر بازار ایران به حساب می‌آید. نخستین نکته ای که در مورد VX جلب توجه می کند سه نمایشگر پیوسته در سراسر داشبورد این خودرو است. دو نمایشگر 12.3 اینچی در طرفی و یک نمایشگر 15.6 اینچی در میانه داشبورد تمامی تنظیمات مورد نیاز خودرو را کنترل می کنند و هیچ کلید دیگری روی داشبورد وجود ندارد. یک فضای بزرگ با در کشویی بین دو صندلی تعبیه شده که کلید استارت و کنترل لمسی چند آپشن از جمله دوربین 540درجه از این قسمت صورت می‌گیرد و دو شارژر بی‌سیم فست‌شارژ نیز در زیر در کشویی تعبیه شده اند. اهرم تعویض دنده افقی در سمت راست فرمان تعبیه شده و کلیدهای کنترل چراغ ها و ترمز پارک برقی روبروی زانوی چپ راننده قرار دارند. تنظیم برقی 10 جهته صندلی راننده از طریق کلید های روی در صورت می گیرد و صندلی و آینه حافظه سه‌گانه دارند و صندلی‌های جلو به گرم کن و سردکن مجهز شده اند و علاوه بر آن امکان تنظیم حالت های مختلف ماساژ از طریق نمایشگر میانی نیز فراهم شده که VX را از TXL متمایز می‌کند.

مجموعا 23 آپشن ایمنی و تکنولوژی باعث می شود تا VX بلندبالاترین فهرست تکنولوژی ها را ارائه کند که تقریبا 4 تکنولوژی بیش از تیگو8 پرومکس است و علاوه بر آن 26 بلندگو، سیستم صوتی این خودرو با برند Lion Melody را تشکیل می دهد که برای هر سه ردیف از کف کابین تا سقف را در بر می گیرد و شامل یک ساب ووفر می شود تا گسترده‌ترین پخش صدا بین سیستم صوتی خودروهای جدید بازار ایران را به نمایش بگذارد. این خودرو مجهز ترین و لوکس ترین خودرو جدید بازار ایران است. از جمله مهمترین امکانات قابل توجه این کراس اوور لوکس می‌توان به سیستم کمک راننده سطح 2.5 ADAS با 26 تکنولوژی ، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با قابلیت تنظیم جداگانه ردیف دوم، مجموعه کامل کیسه های هوا جلو، جانبی، پرده ای و زانویی، رینگ های 20 اینچی، 7حالت رانندگی ، هدآپ دیسپلی، دستیار پارک و ... اشاره کرد.

هنوز قیمت نهایی و زمان قطعی عرضه این خودرو مشخص نیست اما به طور قطع نمی توان انتظار قیمتی کمتر از 3.5 مییارد تومان برای نخستین عرضه این خودرو مملو از امکانات رفاهی و ایمنی را داشت و همین مساله نشان دهنده آغاز بازاری تازه توسط خودروهای چینی به کاپیتانی برند جدید اکستریم و پرچمدارش یعنی VX است.

عکس: اعظم صباغ

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط