فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین بازار خودروی جهان از آن تسلا می‌شود؟

عصر خودرو-تسلا در جدیدترین اقدام برای افزایش فروش در بزرگترین بازار خودروی جهان، سخت افزار خودران خودروهای کاربردی اسپرت مدل Y در چین را ارتقاء داده است.

بزرگترین بازار خودروی جهان از آن تسلا می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تسلا اعلام کرد که مدل Y اکنون سخت افزار عملکرد رانندگی خودکار تسلا HW 4.0 مانند دوربین‌های ارتقاء یافته و رایانه داخلی را بدون هزینه اضافی ارائه می‌کند. این SUV که از 258900 یوان (36100 دلار) شروع می‌شود، علاوه بر انتخاب فعلی مشکی، سفید و آبی در سه رنگ جدید قرمز، نقره ای و خاکستری نیز عرضه خواهد شد.

    HW 4.0 که برد تشخیص طولانی‌تر، توانایی درک قوی‌تر و قدرت محاسباتی بهتر را ارائه می‌کند، قبلاً در مدل‌های S و X تسلا و همچنین برخی از مدل‌های Y در خارج از چین به کار گرفته شده است. حرکت تسلا برای ارتقای مدل Y در غیاب خودروهای جدید بازار انبوه از سوی این خودروساز انجام می‌شود زیرا این خودروساز با رقابت فزاینده‌ای در چین، یکی از مهم‌ترین بازارهایش، مواجه است.

    این خودروساز که زمانی بر بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان تسلط داشت، تلاش می‌کند تا جایگاه خود را به عنوان تولیدکنندگان داخلی از BYD گرفته تا Li Auto و Geely Automobile Holdings آرایه وسیع‌تری از خودروهای برقی تولید کنند. ماه گذشته یک تور تبلیغاتی از Cybertruck با ظاهر آینده‌نگر خود را در چین آغاز کرد، اگرچه این مدل در کشور موجود نیست.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، این کشور همچنین به کاهش قیمت‌ها ادامه داده و ماه گذشته قیمت سدان مدل 3 خود را 6 درصد کاهش داد. وقتی تسلا هفته گذشته درآمد خود را منتشر کرد، نسبت به رشد ضعیف فروش در سال 2024 هشدار داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم