فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۵۸)

گروه بهمن از دوچرخ تا هجده چرخ خود را برقی می‌کند

عصر خودرو- مدیرعامل گروه بهمن در نشست خبری این گروه در حاشیه پنجمین اتواکسپوی تهران از برنامه‌های این شرکت در سال آینده گرفت. وی در ابتدای این نشست یادآور شد گروه بهمن مجموعه قدرتمندی از خودروسازان است که توانایی تولید محصولات دو چرخ تا هجده چرخ را دارد.

گروه بهمن از دوچرخ تا هجده چرخ خود را برقی می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، وی در این نشست خبری از تصمیم بهمن برای عرضه خودروهای برقی و معرفی جایگزین وانت کارا در سال 1403خبر داد. مدیرعامل گروه بهمن در پاسخ به سوالات خبرنگاران از عرضه G9 و XB1 در حوزه خودروهای سواری، همینطور کشنده X9 و J7 و کامیون‌های 6و 8 تن در حوزه خودروهای تجاری و در نهایت ورود موتورسیکلت ویژه کار و اتوبوس بین‌شهری و اتوبوس برقی شهری در سال 1403 خبر داد.

    علیمرادلو: هرجا قولی داده باشیم، عمل می‌کنیم

    بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن می‌گوید: مشکلات اخیر ناشی از تعهداتی که از جناب وزارت صمت ایجاد شده است و ما در خصوص تحویل خودرو به مشتریان خود بدقولی نداشته‌ایم. ما هر جا خودمان متعهد شویم، به موقع آن را انجام می‌دهیم. مسائل طرح نوبت زمستان را پیش‌بینی کرده‌ بودیم و بارها تذکر دادیم. امروز وضعیتی که صنعت خودرو را گرفتار کرده حاصل تئوری‌های غلط است. به تعبیر رهبری دولت باید نظارت کند اما دخالت نداشته باشد.
    علیمرادلو در نشست خبری گروه بهمن که در حاشیه اتواکسپوی تهران برگزار شد، گفت: بازار خودروهای تجاری متنوع و رقابتی شده است. هرچند در سال جاری مشکلات ارزی اجازه نداد، آنطور که انتظار داشتیم پیش برویم اما علیرغم همه این مشکلات، تولیدات امسال‌ رشد قابل توجهی داشته است.

    علیمرادلو: آرام آرام به سمت توسعه سبد برقی‌ها می‌رویم.

    علیمرادلو از توسعه تدریجی خودروهای برقی این گروه خبر داد و گفت: خودروی برقی EQM5 هفته اخر بهمن ماه از گمرک ترخیص و قابل استفاده برای شرکت‌های تاکسیرانی و افراد خواهد بود. طبق وعده قبلی بسترهای تاکسیرانی این خودرو ایجاد خواهد شد و امروز برای توسعه شبکه شارژ توافقاتی انجام می‌شود. وی در همین رابطه افزود: خودروی NETA U که در این نمایشگاه معرفی شد دومین محصول کاملا برقی گروه بهمن است.

    وی در پاسخ به سوالی درباره عرضه فیدلیتی XB1  که در اتواکسپوی تهران معرفی شده است، گفت: این محصول به سبد تولیدات بهمن اضافه خواهد شد.
    علیمرادلو در خصوص برنامه تولید وانت در سال آینده گفت: وانت کارا پایان امسال از چرخه تولید خارج خواهد شد ولی امیدواریم چند ماه فرصت اضافی بگیریم. وی در پاسخ به سوالی درباره جایگزین‌های احتمالی گروه بهمن برای محصول وانت کارا گفت: وانت کاپرا B جایگزین کارا می‌شود و کاپرا U نیز تولید خواهد شد.

    وی برنامه تولید پیکاپ آفرود G9 و ون‌‌اینرودز را تشریح کرد و گفت: وانت G9 عرضه به بازار می‌شود و در سال 1403 برنامه مفصلی خواهد داشت. اینرودز جای خود را باز کرده و شاهد رشد تولید آن خواهیم بود.

    سیباموتور با تنوع محصول با استقبال 1403 می‌رود

    مدیرعامل گروه بهمن در خصوص خودروهای تجاری مجموعه گروه گفت: بهمن دیزل سال جاری عملکرد خوبی داشته و در سال آینده محصولات جدیدی را وارد بازار خواهد کرد. شرکت سیباموتور FAW-j6 460 را در سال جاری عرضه کرد و سال اینده نیز عرضه J7 را خواهیم داشت که با توجه به قابلیت‌های آن سرآمد بازار می‌شود. وی در خصوص برنامه سیبا موتور برای سال 1403 گفت: محصولات جدید سیباموتور، تایگر 6تن و 8 تن در شش ماهه دوم عرضه می‌شود.

    سال 1403 از اتوبوس تا موتورسیکلت برقی

    بیوک علمیرادلو در ادامه با اشاره به شرکت اسنا که در ساخت اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری فعالیت دارد، گفت: در سال 1402 یک‌صد دستگاه به شهرداری تبریز تحویل شد و تا آخر سال حدود صد دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری تهران می‌شود. تولید اتوبوس 18 متری شروع شده و در خصوص این محصول قرارداد جاری با شهرداری اصفهان داریم. وی در همین رابطه گفت: برنامه‌ریزی‌ها در خصوص اتوبوس 12 متری برقی را آغاز شده و سال آینده تولید آن انجام خواهد شد و اتوبوس 9متری بین شهری نیز به زودی ارائه خواهد شد.

    مدیرعامل گروه بهمن درباره برنامه‌های شرکت 《ایران دوچرخ》 گفت: در حوزه موتور سیکلت، موتور تمام برقی کار ایران دوچرخ که توسط مهندسان ایرانی طراحی شده و کاملا منطبق با نیاز کسانی است که با موتور کار می‌کنند در حضور مقام معظم رهبری رونمایی شد.

    گروه بهمن در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران که از 10 تا 15 بهمن ماه از ساعت 10 الی 17در شهرآفتاب برگزار می‌شود، در سالن‌های A3  و A5 پذیرای عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط