فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۶۲)

نمایش تیگو۷ پرو Eپلاس در اتواکسپو تهران

دومین کراس اوور هایبریدی فونیکس معرفی شد

عصر خودرو- شاخه NEV محصولات فونیکس که به توسعه و عرضه خودروهای الکتریکی و هایبریدی اختصاص دارد، دومین محصول هایبریدی این خودروساز که فونیکس تیگو۷ پرو eپلاس نام دارد را در اتواکسپو تهران به نمایش گذاشت.

نمایش تیگو۷ پرو Eپلاس در اتواکسپو تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خبر تولید و مونتاژ این خودرو قبلاً به صورت غیر رسمی منتشر شده بود و می دانستیم که تیگو 7 پرو PHEV در حال گذراندن تست های جاده ای و فنی است. پس از نخستین نمایش این خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید به عنوان دومین فونیکس هایبریدی به نمایشگاه اتواکسپو تهران 1402 آمده است.

    تیگو هفت پرو پلاگین هیبرید قرار است به احتمال زیاد با همان داشبورد و امکانات رفاهی تیگو 8 پرو E پلاس عرضه شود اما احتمال حذف یک یا دو آپشن هم برای این خودرو وجود دارد.

    از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این کراس اوور پلاگین هیبرید می توان به مواردی همچون سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده و شاگرد، امکان تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، گرمکن و سرکن صندلی های ردیف اول، گرم کن صندلی های ردیف دوم، پنل دیجیتالی سیستم تهویه، 6 ایربگ، سیستم ضد سرقت موتور، دوربین 360 درجه  HD، دوربین عقب داینامیک، سنسور نور و سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سیستم های رانندگی خودکار موسوم به ADAS، کروز کنترل تطبیقی، تنظیم ارتفاع نور خودکار، کلاستر دیجیتالی، سیستم صوتیSONY  با 8 بلندگو، گرمکن فرمان، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم فرمان بر صوتی، کول باکس، استارت و ورود بدون کلید، نورپردازی داخلی در 64 رنگ و… اشاره کرد. همان طور که گفته شد احتمالاً یک یا دو آپشن از لیست بالا در نسخه نهایی حذف خواهد شد.

    به این ترتیب در چری تیگو هفت پرو پلاگین هیبرید یک پیشرانه 1.5 لیتر 4 سیلندر توربو در کنار دو پیشرانه برقی 55 و 70 کیلوواتی وظیفه قدرت‌رسانی رابر عهده دارند. در نهایت قدرت ترکیبی این کراس اوور به 326 اسب بخار می رسد و حداکثر گشتاور آن نیز مشابه تیگو8 پرو Eپلاس به 510 نیوتن متر می رسد. قدرت در این خودرو از طریق جعبه دنده 3 سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلوی این کراس اوور می رسد و از آن جایی که وزن این خودرو از تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید کمتر است می تواند شتاب گیری بهتری نسبت به آن داشته باشد.

     

    پک باتری این کراس اوور ظرفیت 19.27 کیلو وات ساعتی دارد و شارژ آن حدود 4 ساعت زمان می برد. مصرف سوخت در حالت بنزینی حدود 6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است و در صورت فعالیت پیشرانه الکتریکی به صورت همزمان، مصرف سوخت این کراس اوور به 1.55 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می رسد. موتور های برقی این کراس اوور دارای قدرت 55 و 70 کیلووات هستند و خروجی گشتاور آن ها نیز به ترتیب 160 و 155 نیوتن متر اعلام شده است.

    میزان مسافتی که این خودرو می تواند در حالت تمام برقی بپیماید 80 کیلومتر است. این مقدار به علت سبک تر بودن تیگو 7 پرو PHEV حدود 5 کیلومتر بیشتر از تیگو 8 E پلاس است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط